Evergreen webinář

V tomto návodu se podíváme na to, jak jednoduše nastavit evergreen webinář. Skvělou zprávou je, že dnes už vám k tomu stačí jen Mioweb a SmartEmailing.

Na začátku si připravte:

  • Vstupní stránku s formulářem, na které se návštěvníci mohou zaregistrovat k vysílání.
  • Před-vysílací stránku, která se bude zobrazovat, než vysílání začne.
  • Samotnou vysílací stránku pro živý přenos.
  • Stránku s informací o skončení vysílání, na které můžete zobrazit i záznam vysílání.
  • Ve SmartEmailingu seznam kontaktů pro registraci na webinář.
  • Formulář pro registraci.
  • A dvě kampaně neboli e-maily ve SmartEmailingu. Co budou obsahovat vám řeknu později.

Co nastavit v Miowebu

V Miowebu zařaďte připravené stránky do kampaně. 

Nejprve vstupní stránku, pak před-vysílací (jako první stránku s obsahem zdarma), vysílací (druhá stránka s obsahem zdarma atd.) a stránku s informací o skončení přenosu (třetí stránka s obsahem zdarma). 

V nastavení kampaně aktivujte možnost evergreen mód.

Jakmile budete mít vše nastaveno podle popisu výše, nastavení  uložte.

Vstupní stránka

Do vstupní stránky vložte element Proměnlivé datum a nastavte hodinu, ve kterou bude vždy probíhat vysílání webináře, například 20:00. Pokud návštěvník přijde na stránku před 20. hodinou, zobrazí se mu aktuální datum a čas. Pokud přijde po 20. hodině, posune se datum a čas vysílání až na další den.

Na vstupní stránku vložte také formulář k registraci na webinář. Ten byste měli mít připravený ve SmartEmailingu, kde v jeho nastavení vložte do pole pro děkovací stránku URL adresu předvysílací stránky a to včetně parametru setuser. Adresu včetně tohoto parametru najdete v seznamu stránek kampaně (viz obrázek výše).

Předvysílací stránka

Přidejte element Odpočet a v jeho nastavení zvolte odpočet od vstupu návštěvníka do kampaně. V našem případě to bude 20 hodin. Začátek odpočtu nastavte na začátek dne vstupu do kampaně. Tím budou informace na vstupní i této stránce v souladu.

Nakonec nastavte přesměrování po skončení odpočtu a to na stránku vysílací. Stránku nevybírejte z roletky, ale zaklikněte možnost Zadat vlastní URL a vložte sem URL adresu vysílací stránky s parametrem setuser. URL adresu si můžete zkopírovat z přehledu stránek kampaně (viz první obrázek na této stránce). Jakmile tedy odpočet dojde do konce, dojde k zahájení vysílání a automatickému přesměrování návštěvníka na stránku s vysíláním webináře.

Vysílací stránka

Vložte element Video, v něm odkaz na YouTube video s webinářem.
V pokročilém nastavení aktivujte možnost Na video nelze kliknout.

Aby se vysílání po skončení automaticky přesměrovalo na stránku s informací o skončení webináře, přidejte sem také element Odpočet. Ten nastavte opět relativně od vstupu do kampaně a přizpůsobte čas délce vysílání. 

Doporučujeme zde nechat určitou rezervu pro případ, že někdo přijde o pár minut později, aby nedošlo k přesměrování dříve, než vysílání skončí. Pokud tedy vysílání trvá 2 hodiny, nastavte odpočet např. na 22 hodin a 30 minut.

Po skončení odpočtu nastavte přesměrování. Tentokrát na stránku s informací, že vysílání skončilo. Stránku nevybírejte z roletky, ale zaklikněte možnost Zadat vlastní URL a vložte sem URL adresu vysílací stránky s parametrem setuser. URL adresu si můžete zkopírovat z přehledu stránek kampaně (viz první obrázek na této stránce). Jakmile tedy odpočet dojde do konce, dojde k přesměrování na stránku s informací, že vysílání již skončilo.

Stránka po ukončení webináře

Pokud chcete, můžete na této stránce lidem zobrazit záznam webináře, případně prodejní formulář, ve kterém budete záznam zákazníkům prodávat za předem určený poplatek. Pokud zde chcete zobrazit záznam, stačí opět vložit element Video a v něm odkaz na YouTube video. Jen už v jeho nastavení nemusíte mít zakázané kliknutí na video.

Co nastavit ve SmartEmailingu

Na začátku bylo zmíněno, že je potřeba si připravit dva e-maily, které se automaticky odešlou návštěvníkům, kteří se zaregistrují na vysílání webináře. Zde si osvětlíme, co by mělo být obsahem těchto e-mailů.

První e-mail může obsahovat třeba poděkování za registraci a odkaz na předvysílací stránku s parametrem setuser. Tento email nastavte jako SmartKampaň, která se pošle hned po registraci (po propsání člena do určeného seznamu kontaktů).

Druhý email registrovanému návštěvníkovi připomene, že vysílání za chvíli začne a poslat ho můžete třeba hodinu před začátkem. V nastavení časování aktivujte možnost Odeslat v určitou hodinu po uplynutí určitého počtu dní a nastavte počet dní nula a hodinu pro náš příklad 19:00. Pokud se zaregistruje až po 20. hodině, e-mail se odešle až následující den v 19 hodin. Tedy v souladu s informací na vstupní a před-vysílací stránce. Tento e-mail by měl opět obsahovat odkaz na předvysílací stránku s parametrem setuser.

Volitelně doporučujeme nastavit i třetí e-mail. Tento e-mail by se měl odeslat zákazníkům ve chvíli, kdy vysílání začne. V nastavení časování aktivujte možnost Odeslat v určitou hodinu po uplynutí určitého počtu dní a nastavte počet dní nula a hodinu pro náš příklad 20:00. 

Tento třetí e-mail by měl obsahovat odkaz na vysílací stránku s parametrem setuser. Pokud by si někdo všimnul e-mailů o webináři pozdě a kliknul by v předchozím e-mailu na odkaz na před-vysílací stránku, zobrazil by se zde odpočet na další den. Tímto třetím e-mailem můžete opozdilce eliminovat a poslat je rovnou na stránku s vysíláním.

Pomohla vám tato nápověda? Děkujeme za vaše hodnocení :-) Ouuu, stala se nějaká chyba při odesílání hodnocení. Zkuste nás prosím ohodnotit později.

Potřebujete pomoct? Kontaktujte nás Kontaktujte nás