Nastavení Zásilkovny v e-shopu

Službu Zásilkovna využijete tehdy, pokud chcete vašim zákazníkům umožnit osobní odběr zboží co nejblíže místu jejich bydliště. Abyste vy i vaši zákazníci mohli tuto službu využívat, je potřeba ji nejdříve nastavit. 

1. Krok - registrace do služby Zásilkovna

Nejdříve si vytvořte účet u Zásilkovny. Registraci a podmínky naleznete zde: https://www.zasilkovna.cz/eshopy
Po vyplnění všech nezbytných údajů a odeslání registrace vám Zásilkovna do 3 dnů schválí účet, pomocí kterého můžete provádět všechny operace se zásilkami.

Zkontrolujte!

Před pokračováním na další kroky nastavení důkladně zkontrolujte, že máte v Zásilkovně správně vyplněny všechny požadované údaje jako jsou odesilatelé, fakturační adresy apod. Bez správného nastavení účtu v Zásilkovně nebude služba fungovat! 

2. Krok - propojení s Miowebem

Co je potřeba získat od Zásilkovny

Nyní je potřeba získat ze Zásilkovny údaje pro propojení. Budete tedy potřebovat API klíč a API heslo. Oboje zobrazíte v Zásilkovně tak, že kliknete vpravo nahoře na vaše uživatelské jméno. API klíč i heslo se pak zobrazí v pravé části viz. obrázek níže.

Dále ještě potřebujete znát označení odesílatele, které jste si nastavili v sekci Informace o uživateli > odesílatelé.
Jedná se o Interní identifikátor (při podání zásilek).

Kam vložit údaje v Miowebu

Nyní přejděte do Miowebu na záložku Nastavení (ozubené kolečko) > Web > Propojení aplikací > Zásilkovna > a zde vyplňte hodnoty pro propojení. Následně uložte nastavení, obnovte stránku a znovu zkontrolujte, zda je propojení v pořádku, tedy zda pod nastavením svítí zeleně Připojeno.

Tímto je propojení vytvořeno a můžete pokračovat k nastavení nového způsobu dopravy v e-shopu.

Nefunguje?

Pokud jste změny uložili a stav spojení svítí červeně - Nepřipojeno, je potřeba se vrátit do nastavení Zásilkovny a doplnit chybějící údaje.

3. Krok - nastavení dopravy přes Zásilkovnu

Přejděte do Nastavení (ozubené kolečko) > Eshop > Způsoby doručení > a klikněte na tlačítko VYTVOŘIT NOVÉ v horní části obrazovky.
Zde pojmenujte nový způsob dopravy. 

Dále pokračujte k Základnímu nastavení, kde vyberte typ dopravy - Zásilkovna (výdejní místa) nebo Zásilkovna (osobní dopravci), podle typu dopravy, který chcete svým zákazníkům nabídnout.

Po nastavení všech zbylých parametrů (podporované země, cena dopravy, DPH...) potvrďte vytvoření kliknutím na modré tlačítko PUBLIKOVAT vpravo nahoře. 

Tímto je nastavení hotovo a můžete začít Zásilkovnu ve svém e-shopu používat. Vaši zákazníci od teď uvidí při výběru dopravy novou volbu - Zásilkovna.

Před oficiálním spuštěním

Dříve, než upozorníte vaše zákazníky na novou možnost dopravy, doporučujeme provést zkušební objednávku a vyzkoušet všechna možná nastavení a volby, které budou mít vaši zákazníci k dispozici. 

Zpracování objednávky

Jakmile zákazník provede ve vašem obchodě objednávku s výběrem doručení přes Zásilkovnu, je potřeba tuto objednávku do Zásilkovny předat. To provedete ve Wordpressu v detailu objednávky. Zde stačí stisknout VYTVOŘIT ZÁSILKU viz. obrázek níže. 
Tato funkce vytvoří zásilku v Zásilkovně se všemi potřebnými údaji a tu potom lze přímo v Zásilkovně administrovat a dále s ní pracovat.

Tisk štítku

Dále je zde možnost tisknout štítky s čárovým kódem pro doručení. Tato možnost se zobrazí po úspěšném vytvoření zásilky viz. předchozí krok, případně je možné štítek tisknout přímo ve vašem účtu u Zásilkovny.

TIP

Služba Zásilkovna je podporována i pro nákup pomocí elementu Tlačítko koupit (Rychlý nákup). Nastavení probíhá stejným způsobem.