A/B testování dvou verzí stránky
A/B testování slouží k tomu, abyste mohli otestovat, která z minimálně dvou stránek lépe funguje a dovádí návštěvníky na cílovou stránku.
tip
Využijete to např. u stránek pro magnet (např. e-book zdarma), nebo když chcete zjistit, která verze stránky z několika různých lépe konvertuje, tedy u které z nich lidé víc reagují na výzvu k akci (zpravidla vyplnění formuláře).
Než se pustíme do nastavení, připravte si minimálně tři stránky:
- A stránka – první varianta vstupní stránky
- B stránka – druhá varianta vstupní stránky
- Cílová stránka – stránka, kam chceme zákazníka dostat
V levém panelu zvolte STRÁNKA > A/B testování.
Zde nastavte cílovou stránku, tedy stránku, na kterou má návštěvník z přijít, a další varianty stránky, se kterými se budete porovnávat jejich úspěšnost v provedené akci.
Pokud nepovolíte možnost Umožnit nepřímou konverzi, bude se v rámci konverze brát pouze ten případ, kdy zákazník přejde ze vstupní stránky přímo na cílovou stránku. Pokud přejde ze vstupní stránky na další stránku a z této další stránky na cílovou stránku, konverze se nezapočítá. Pokud by byly nepřímé konverze povolené, konverze se započítá.
Příklad fungování
Návštěvník je na stránce mujweb.cz/ebook-zdarma a vy chcete, aby si e-book stáhl a dostal se tak z této stránky na stránku mujweb.cz/ebook-zdarma/dekovaci.
Na stránce mujweb.cz/ebook-zdarma zvolte Stránka > Nastavení stránky > A/B testování a jako cílovou stránku zadejte mujweb.cz/ebook-zdarma/dekovaci.
Dále nastavte variantu stránky, tedy druhou stránku, která bude opět umožňovat stažení e-booku, ale bude mít například jiný vzhled nebo obrázek e-booku. Tu zadáte pomocí tlačítka Přidat stránku. Můžete zvolit i více stránek, které se pak budou návštěvníkům náhodně zobrazovat.
Ve výsledku testování uvidíte, která ze stránek má největší úspěšnost v připravené akci.