Co je cesta zákazníka

I když máte skvělý produkt a dobře postavený web, nakoupí při první návštěvě vašich stránek pouze jednotky procent návštěvníků. Důvodem je to, že většina návštěvníků není připravená k nákupu ihned a potřebuje si mnoho věcí kolem řešení své situace a produktu ujasnit. Zároveň platí, že u vás nikdo nenakoupí, pokud ve vás nemá důvěru. A ta se nezíská na potkání. Výsledkem je, že většina zákazníků nakoupí v průměru až při pátém kontaktu s vámi. Dílčími kroky bývá poskytnutí hodnoty a vzdělávání zdarma, které odpovídají na nevyřčené otázky zákazníka, odstraňují jeho obavy a zvyšují vaši kredibilitu coby experta.

Proto jsme v Miowebu vytvořili modul Cesty zákazníka, díky kterému poskládáte vaše stránky logicky za sebe tak, aby návštěvníka provedly celým prodejním procesem od začátku až do konce a zvýšily tak počet úspěšných prodejů.

Upozornění

Modul Cesta zákazníka je obsažený pouze v tarifu Mioweb. Pokud máte některý ze starších tarifů, je potřeba s webem přejít na tento tarif. V případě vašeho zájmu o změnu tarifu přejděte na tuto stránku a kontaktujte naše fakturační oddělení.

Cesta zákazníka se obvykle skládá z několika typů stránek. Níže uvedeme příklad jedné takové cesty.

  • Zdroj návštěvnosti (Facebook, Instagram...) - odtud se dostanou návštěvníci na váš web
  • Vstupní stránka - stránka, na které získáte od návštěvníka kontakt výměnou za nějakou hodnotu (E-book, video, lekce zdarma...)
  • Obsahová stránka - stránka, na které předáte návštěvníkovi hodnotné informace a budete budovat důvěru
  • Prodejní stránka -  stránka, na které prezentujete a prodáváte váš produkt nebo službu
  • Objednávka - stránka s objednávkovým formulářem
  • Upsell stránka - stránka s nabídkou doplňkového produktu nebo služby
  • Děkovací stránka - stránka s poděkováním za kontakt nebo objednávku.

Ukázka administrace a přehledu cesty zákazníka

Díky modulu Cesta zákazníka, který je obsažen přímo v editoru webu, pak máte dokonalý přehled o tom, kolik lidí přijde na váš web a jak se pohybují po cestě vedoucí k nákupu vašeho produktu nebo služby. Přesně tak víte i to, která část prodejního procesu drhne a na jakou zaměřit svoji pozornost pro optimalizaci.

Pomohla vám tato nápověda? Děkujeme za vaše hodnocení :-) Ouuu, stala se nějaká chyba při odesílání hodnocení. Zkuste nás prosím ohodnotit později.