Co je cesta zákazníka
I když máte skvělý produkt a dobře postavený web, nakoupí při první návštěvě vašich stránek pouze jednotky procent návštěvníků. Důvodem je to, že většina návštěvníků není připravená k nákupu ihned a potřebuje si mnoho věcí kolem řešení své situace a produktu ujasnit.
Zároveň platí, že u vás nikdo nenakoupí, pokud ve vás nemá důvěru. A ta se nezíská na potkání. Výsledkem je, že většina zákazníků nakoupí v průměru až při pátém kontaktu s vámi. Dílčími kroky bývá poskytnutí hodnoty a vzdělávání zdarma, které odpovídají na nevyřčené otázky zákazníka, odstraňují jeho obavy a zvyšují vaši kredibilitu coby experta.
Proto jsme v Miowebu vytvořili modul Cesty zákazníka, díky kterému poskládáte vaše stránky logicky za sebe tak, aby návštěvníka provedly celým prodejním procesem od začátku až do konce a zvýšily tak počet úspěšných prodejů.
Pozor
Modul Cesta zákazníka je obsažený pouze v tarifu Mioweb. Pokud máte některý ze starších tarifů, je potřeba s webem přejít na tento tarif. V případě vašeho zájmu o změnu tarifu přejděte na tuto stránku a kontaktujte naše fakturační oddělení.
Typy stránek cesty zákazníka
Cesta zákazníka se obvykle skládá z několika typů stránek. Níže uvedeme příklad jedné takové cesty.
- Zdroj návštěvnosti - odtud se dostanou návštěvníci na váš web (Facebook, Instagram...)
- Vstupní stránka - zde získáte od návštěvníka kontakt výměnou za hodnotu (lekce zdarma apod.)
- Obsahová stránka - zde předáte návštěvníkovi zmíněnou hodnotu a budete budovat důvěru
- Prodejní stránka - stránka, na které prezentujete a prodáváte váš produkt nebo službu
- Objednávka - stránka s objednávkovým formulářem
- Upsell stránka - stránka s nabídkou doplňkového produktu nebo služby
- Děkovací stránka - stránka s poděkováním za kontakt nebo objednávku.
Ukázka administrace a přehledu cesty zákazníka
Díky modulu Cesta zákazníka, který je obsažen přímo v editoru webu, pak máte dokonalý přehled o tom, kolik lidí přijde na váš web a jak se pohybují po cestě vedoucí k nákupu vašeho produktu nebo služby. Přesně tak víte i to, která část prodejního procesu drhne a na jakou zaměřit svoji pozornost pro optimalizaci.