Automatizace

Bolí vás ruce od ručního zakládání kontaktů? Pálí vás oči od nočních směn, v rámci kterých do členské sekce přidáváte stovky nových členů? Probuďte se do 21. století a vyzkoušejte automatizace, které tyto běžné akce, prováděné na webu, zajistí za vás!

Kde automatizace nastavit

1. Nastavení prodejního modulu

  • Nastavení > Prodej > Nastavení > Automatizace
  • Lze využít např. ve chvíli, kdy chcete přidat kontakt zákazníka do e-mailingového nástroje kdykoliv, kdy je na webu provedena objednávka

2. Nastavení prodejního formuláře

  • Nastavení > Prodej > Prodejní formuláře > vyberte formulář > záložka Automatizace
  • Lze využít např. ve chvíli, kdy prodáváte v prodejním formuláři produkt, ke kterému chcete přidat nějaký bonus (např. přístup do bonusové členské sekce), ale skrze e-shop tento bonus nabízet nechcete

3. Nastavení konkrétního produktu

  • Nastavení > Prodej > Produkty > vyberte produkt > záložka Automatizace

Jak nastavit automatizace

Pro přidání automatizace klikněte na tlačítko Přidat akci.

V prvním sloupečku si vyberte, kdy se má automatizace spustit (při objednání, při zaplacení, při vyřízení, při stornování). V druhém sloupečku si následně vyberete, jaká akce se má provést.

Stavy objednávky

K dispozici je spuštění automatických procesů při:

  • Objednání - zákazník vytvoří objednávku
  • Zaplacení - zákazník zaplatí objednávku
  • Vyřízení - administrátor webu označí objednávku jako vyřízenou
  • Stornování - administrátor webu označí objednávku jako stornovanou

Automatické akce

Při každém výše uvedeném stavu objednávky lze spustit následující akce:

  • Přidat kontakt do seznamu - přidá kontakt do seznamů kontaktů e-mailingového nástroje, který je připojen k webu v nastavení Propojení aplikací
  • Odebrat kontakt ze seznamu - odebere kontakt ze seznamů kontaktů e-mailingového nástroje, který je připojen k webu v nastavení Propojení aplikací
  • Vytvořit/upravit přístup do členské sekce - vytvoří nebo upraví přístup zákazníkovi do členské sekce
  • Zrušit přístup do členské sekce - zruší přístup zákazníkovi do členské sekce
  • Spustit programový skript - spustí vlastní programový script vykonávající Vámi definovanou akci

info

Přidávat nebo odebírat kontakty ze seznamu kontaktů lze použít pouze pro aplikace, které jsou s Miowebem propojené pomocí API v nastavení Propojení aplikací

Pokud používáte aplikaci, kterou nelze s Miowebem propojit, nelze jednoduše použít tuto funkci a je potřeba použít volbu Spustit programový skript. Pro napsání vlastního skriptu, zajišťující automatizaci prodejního procesu s Vaší aplikací, kontaktujte svého webmastera, nebo si vyberte některého na stránce mioweb.cz/marketplace.

doporučení

Automatizaci doporučujeme nastavovat v co možná největší možné míře přímo v nastavení produktu. Produkt následně můžete použít v libovolné počtu prodejních formulářů nebo při prodeji pomocí e-shopu a nebudete muset opakovaně nastavovat automatizační pravidla, viz nápověda.

Další informace

Spuštění programového skriptu

Funkce spustit programový skript funguje tak, že pomocí metody POST zasílá níže uvedené informace formou definovaných proměnných na cílovou adresu, kterou zde zadáte. Cílová adresa musí obsahovat end-point, který bude tato data zpracovávat.

  • ID - ID objednávky
  • number - číslo objednávky
  • status - status objednávky
    • hodnoty: 1 (Nevyřízená), 2 (Vyřizuje se), 10 (Vyřízená), 20 (Stornovaná)
  • variable_symbol - variabilní symbol objednávky
  • exchange_rate - kurz objednávky
  • paid - informace o tom, zda je objednávka zaplacená
    • hodnoty: true (Zaplacená), false (Nezaplacená)
  • paid_on - datum zaplacení objednávky
    • hodnota: datum ve formátu nastaveném ve Wordpressu
  • source - zdroj obsahuje pole s následujícími proměnnými
    • type - typ zdroje
      • hodnoty: eshop / form / quick-buy
    • pageId - ID stránky na které bylo zakoupeno (pokud byl prodej skrz formulář),
    • url - adresa stránky, na které byla objednávka realizována
      • hodnota: URL prodejního formuláře
    • formId - ID formuláře ze kterého bylo nakoupeno
  • payment_type - způsob platby objednávky
  • shipping - způsob dopravy objednávky
  • heureka_disagree - vyjádření nesouhlasu s Heureka ověřeno zákazníky
    • true (kontakt nebude propsán do Heureky), false (kontakt bude propsán do Heureky)
  • customer - pole s informacemi o zákazníkovi
  • customer_note - poznámka zákazníka
  • discount_code - slevový kód
  • items - pole s produkty
    • id - ID produktu
    • name - název produktu
    • count - zakoupený počet
    • type - typ produktu
      • hodnoty: physical, printed-publication, electronic-publication, membership, electronic, service, live-event, live-event-foreign
    • price - cena produktu s DPH
    • price_novat - cena produktu bez DPH
    • price_vat - hodnota DPH produktu
    • vat - DPH v %
  • simplified_invoice - má se vystavovat zjednodušený daňový doklad?
    • hodnoty: true (vystavuje se zjednodušený doklad), false (vystavuje se běžný doklad)
  • currency - měna objednávky
  • native_currency - nativní měna e-shopu
  • total - celková cena s DPH v měně objednávky
  • total_vat - hodnota DPH v měně objednávky
  • total_native - celková cena s DPH v nativní měně e-shopu
  • total_vat_native - celková hodnota DPH v nativní měně
Pomohla vám tato nápověda? Děkujeme za vaše hodnocení :-) Ouuu, stala se nějaká chyba při odesílání hodnocení. Zkuste nás prosím ohodnotit později.

Potřebujete pomoct? Kontaktujte nás Kontaktujte nás