Jak vytvořit produkt

Nový produkt v e-shopu můžete vytvořit v Miowebu tak, že kliknete v horní liště na Přidat > Produkt

Nyní před sebou vidíte prostředí pro tvorbu nového produktu. Prostředí má několik záložek. U každé ze záložek si ukážeme, co všechno je zde možné nastavit.

ZÁLOŽKY V DETAILU PRODUKTU

1. Produkt

V této záložce můžete nastavit základní parametry vytvářeného produktu.

1.1 Základní nastavení

  • Název produktu - název se bude zobrazovat ve výpisu produktů i v detailu daného produktu.
  • Krátký popis produktu - tento popis bude vidět v přehledu všech produktů na hlavní straně e-shopu.
  • Typ produktu - zvolte z roletky, zda se jedná o fyzický produkt, elektronický produkt, službu, živou akci, nebo členství. Je to důležité proto, aby se správně vystavila faktura, případně aby se správně zobrazil typ doručení.
  • Varianty produktu - zde zvolíte, zda má produkt varianty, či nikoliv
  • DPH - zvolíte, jaká sazba DPH se má u tohoto produktu uplatňovat
  • Viditelnost ve výpisu produktů - využijete, pokud chcete, aby byl produkt skrytý v e-shopu a budete jej zobrazovat pouze na konkrétní stránce (např. v čl. sekci)
  • Uplatnění slevových kódů - zvolíte, zda je možné na produkt uplatnit slevové kódy, či nikoliv
  • Hmotnost - pokud využíváte Zásilkovnu, hmotnost se propisuje při exportu do jejich systému (viz odkaz)
  • Výrobce - tento údaj se propisuje do feedů pro zbožové srovnávače (viz odkaz)

1.2 Sleva / Akční cena

Zadejte zde cenu po slevě. Z roletky potom můžete vybrat další nastavení:

  • Trvalá (sleva je aktivní až do svého vypnutí)
  • Budoucí sleva (sleva platí až od určitého okamžiku)
  • Končící sleva (sleva je aktivní až do určitého okamžiku)
  • V intervalu (sleva je aktivní v určitém období)

TIP

V případě variant se cena po slevě nastavuje přímo u každé varianty.

Sleva se ve výpisu produktů ukáže jako nálepka s procentuálním výpočtem slevy. Nálepku nelze editovat. Zároveň se u zboží ukáží dvě ceny. Původní přeškrtnutá a nová zvýrazněná.

1.3 Produkt má více variant

Pokud má cílový produkt více variant, můžete si zvolit, podle čeho budete varianty tvořit a následně konkrétní varianty daného produktu vytvořit. Více informací o tvorbě variant najdete v nápovědě zde.

1.4. Ostatní informace

V této záložce si nastavíte hmotnost položky (používá se např. v Zásilkovně) a výrobce (používá se v XML feedech). Dále si můžete zvolit, zda půjdou u tohoto produktu uplatnit slevové kódy, či nikoliv.

1.5 Omezit prodej

Posuvníkem můžete zapnout omezení prodeje

Z roletky vyberte typ omezení:

  • Produkt nelze koupit
  • Produkt lze koupit až od určeného data
  • Produkt lze koupit do určeného data
  • Produkt lze koupit od do

TIP

Pokud chcete, aby byl produkt vidět bez možnosti objednat i za okolností, že není skladem nebo i když byl omezen prodej, přejděte do hlavního Nastavení > Prodej > Vzhled a obsah > Obecné zobrazená produktů a zapněte možnost zobrazování produktů (variant) i v případě, že jsou nedostupné. 

Produkt bude stále mezi zbožím vidět, ale nebude ho možné vložit do košíku. Pokud produkt nebude skladem, ukáže se hláška, že je produkt vyprodaný a při zapnutí omezení prodeje vyskočí hláška, že prodej byl ukončen.

1.6 Kódy produktu

EAN kód se propisuje do XML feedů pro srovnávače zboží. Pokud využíváte k fakturaci FAPI, kódy se budou propisovat do tohoto systému a bude možné zde s nimi pracovat.

1.7 Detail produktu

Po vytvoření produktu v e-shopu se automaticky vytvoří také podrobný detail produktu, který se ukáže po rozkliknutí produktu ve výpisu produktů na hlavní straně e-shopu.

Podrobný popis produktu můžete po jeho vytvoření vytvořit přímo na stránce detailu produktu, na kterou se dostanete kliknutím na produkt stejně jako návštěvník e-shopu. Zde v záložce Popis můžete vkládat bloky a elementy jako na jakékoli jiné straně webu.

Případně si můžete vytvořit vlastní stránku s detailním popisem produktu a zařadit ji zde jako vlastní detail produktu.

1.8 Parametry produktu

Informace uvedené v této sekci se zobrazí v detailu produktu pod záložkou Parametry.

1.9. Podobné zboží

Zvolíte si, zda se mají u produktu zobrazovat podobné produkty. Můžete si vytvořit vlastní výběr podobných produktů, případně si můžete nastavit, že se jako podobné produkty budou zobrazovat produkty ze stejné kategorie.

2. Galerie

Ve druhé kartě můžete nahrát doplňkové obrázky, které se zobrazí na stránce detailu produktu. Pokud už zde nějaké obrázky nahrané máte a chcete je smazat, využijte k tomu červenou ikonku popelnice.

3. Automatizace

Zde si můžete nastavit akce, které se mají automaticky provádět u tohoto produktu v určitém stavu objednávky. Návod k nastavení automatizací najdete zde.

4. Srovnávače cen

Zde můžete vyplnit názvy pro srovnávače cen, nebo zvolit, zda se bude produkt do feedu propisovat.

Názvy se generují v případě vyplnění následovně.

  • Název pro XML feedy =  tag PRODUCTNAME v XML feedu
  • Název pro XML feedy + Doplněk k názvu = tag PRODUCT v XML

Dále zde můžete produkt zařadit do kategorií, které nabízí k dispozici srovnávače Heureka a Zboží.cz. Toto zařazení se následně propíše do XML feedu daného zbožového srovnávače.

5. SEO

Ve třetí kartě platí stejné informace jako pro SEO nastavení stránky.

6. Facebook Atributy

Zde platí stejní informace jako pro Facebook atributy stránky.

7. Vlastní kódy

Zde můžete do příslušných kolonek vložit různé kódy, jako např. konverzní kód pro reklamu apod.

8. Přesměrování

V této kartě můžete nastavit přesměrování produktu na jakoukoli jinou stránku. Přesměrování můžete z roletky vybrat jako dočasné (můžete vybrat od kdy bude přesměrování aktivní) nebo trvalé (přesměrování bude aktivní ihned).

Přesměrování můžete samostatně nastavit pro počítač i pro mobilní zařízení.

POSTRANNÍ PANEL

V postranním panelu najdete další ze základních věcí, které je možné u produktu nastavit.

1. Viditelnost

Zde nastavíte, zda má být produkt viditelný na e-shopu (zákazníci budou mít možnost ho koupit), nebo zda má být soukromý (pro zákazníky e-shopu bude tento produkt skrytý).

2. Náhledový obrázek

Kliknutím na Vybrat obrázek nahrajete k produktu hlavní obrázek, který se bude zobrazovat v seznamu všech produktů na hlavní straně e-shopu a také jako hlavní obrázek v detailu produktu.

3. Sledovat sklad

Posuvníkem můžete zapnout sledování skladu. Do políčka můžete napsat počet kusů produktu, který prodáváte. Jakmile sklad dosáhne stavu 0, zmizí zboží z výpisu produktů. I když prodej omezíte skladem, můžete volbou Povolit prodej i po vyprodání nastavit nepřerušený prodej i přes vyčerpání počtu kusů.

4. Pořadí

Zde můžete nastavit pořadí daného produktu. Produkty se podle tohoto pořadí budou řadit ve chvíli, kdy v Nastavení > Prodej > Vzhled a obsah > Výpis produktů > Řadit zboží podle nastavíte možnost Vlastní řazení. Produkty se řadí od nejmenší hodnoty po nejvyšší (tzn. produkt s pořadím 0 bude na začátku). Pokud potřebujte některý z produktů dočasně upřednostnit nejvíce, je možné zadat záporné číslo (např. -1).

5. Kategorie

Při tvorbě produktu můžete vytvořit novou kategorii pomocí odkazu Přidat kategorii.

Pokud už máte kategorie vytvořené, můžete při editaci produktu jednoduše zaškrtnout políčko u kategorie, kam chcete daný produkt zařadit. Produkt může být zařazen do více kategorií najednou.

UPOZORNĚNÍ

V e-shopu je možné vytvářet kategoriím podkategorie, ale na hlavní straně e-shopu se v automaticky vygenerovaném menu podkategorie nezobrazí. V tomto menu se vždy zobrazují pouze hlavní kategorie.

6. Komentáře

V tomto nastavení si zvolíte, zda se má u produktu v záložce Diskuze zobrazovat možnost přidat komentář.

Pomohla vám tato nápověda? Děkujeme za vaše hodnocení :-) Ouuu, stala se nějaká chyba při odesílání hodnocení. Zkuste nás prosím ohodnotit později.

Potřebujete pomoct? Kontaktujte nás Kontaktujte nás