Jak nastavit sledování zásilky v Miowebu
Funkce sledování zásilek slouží zákazníkům a umožňuje jim kontrolovat, ve kterém místě se právě nachází jejich balíček. V tom návodu si ukážeme, jak celou věc nastavit a následně s ní pracovat.
Obecný princip fungování
Ačkoliv se na první pohled může zdát celá funkce a její nastavení složité, není tomu tak. Vesměs stačí, když u dané dopravy vyplníte URL adresu pro sledování zásilky, kterou získáte z webových stránek vašeho dopravce a následně už od něj budete pouze přebírat identifikační číslo zásilky, které vždy k dané objednávce nastavíte.
Když se na věc podíváme pohledem zákazníka, tak ten projde klasických nákupním procesem s tím rozdílem, že mu v e-mailu s oznámením o vyřízení zásilky přijde zároveň odkaz, který ho nasměruje na stránky dopravce a díky identifikačnímu číslu přímo na detail jeho zásilky.
Sledování zásilek u Zásilkovny
Pokud používáte jako svého dopravce Zásilkovnu, kterou máte propojenou skrze Propojení aplikací (viz Nastavení Zásilkovny), tak je pro vás nastavení velmi snadné. Samotná URL adresa dopravce i identifikační čísla balíčků jsou z naší strany na pozadí předvyplněny. Jediné co je potřeba z Vaší strany udělat je doplnit informaci o sledování zásilky do e-mailu s vyřízením objednávky.
Nastavení
- Přejděte na svém webu do Nastavení > Prodej > Nastavení > Emaily
- Otevřete si editaci e-mailu Oznámení o vyřízení objednávky
- Do obsahu e-mailu vložte proměnnou %%SLEDOVANI_ZASILKY%% (proměnná již obsahuje i uvozovací větu "Svou zásilku můžete sledovat zde:", tedy stačí samotnou proměnnou pouze vložit na prázdný řádek)
Na výsledný e-mail, který při vyřízení objednávky zákazníkovi automaticky přijde se můžete podívat níže.
Sledování zásilek u vlastních dopravců
Pokud pro doručování zásilek používáte vlastního dopravce, tak je potřeba dané dopravě nejprve přiřadit její URL adresu. Pro přiřazení postupujte následovně:
- V první řadě je potřeba od dopravce získat jeho URL adresu pro sledování zásilky. Tu můžete nalézt buďto na jeho webových stránkách, nebo se můžete informovat u jeho zákaznické podpory. Například pro Českou poštu jde o adresu:
https://www.postaonline.cz/trackandtrace/-/zasilka/cislo?parcelNumbers=Cislo_zasilky
- V rámci získané URL nahraďte údaj Cislo_zasilky naší proměnnou {CISLO_ZASILKY}. Pamatujte na to, že přesný název čísla zásilky v rámci URL adresy může mít každý dopravce pojmenovaný jinak. Výsledná URL adresa pro náš příklad bude tedy vypadat takto:
https://www.postaonline.cz/trackandtrace/-/zasilka/cislo?parcelNumbers={CISLO_ZASILKY}
- Přejděte do vašeho webu a přes Nastavení > Prodej > Způsoby doručení si otevřete editaci konkrétního způsobu dopravy (zde můžete založit i dopravu úplně novou) a upravenou URL adresu z bodu 2) vložte do pole Odkaz pro sledování zásilky. Tím jste dokončili první část.
Jakmile již máte URL adresu přiřazenou, tak můžete přidat proměnnou adresy do e-mailu.
Nastavení
- Přejděte na svém webu do Nastavení > Prodej > Nastavení > Emaily
- Otevřete si editaci e-mailu Oznámení o vyřízení objednávky
- Do obsahu e-mailu vložte proměnnou %%SLEDOVANI_ZASILKY%% (proměnná již obsahuje i uvozovací větu "Svou zásilku můžete sledovat zde:", tedy stačí samotnou proměnnou pouze vložit na prázdný řádek).
Tím je samotné nastavení u konce. Je ale potřeba pamatovat na to, že v případě vlastních dopravců nemá Mioweb možnost, jak automatizovaně identifikační číslo konkrétní zásilky od dopravce získat a je tedy potřeba jej vždy k objednávce přiřadit ručně. K tomu vás systém vždy automaticky vyzve ve vyskakovacím okně, při kliknutí na tlačítko Vyřídit objednávku v její editaci: