GDPR v MioWebu

Od 25. 5. 2018 v EU vstoupí v platnost obecné nařízení o ochraně osobních údajů -  General Data Protection Regulation (GDPR). Tato legislativní úprava má dopad také na zpracování osobních údajů v MioWebu.

Níže vám ukážeme, jak provést potřebná nastavení, abyste vy i váš web byli s GDPR v souladu.

Základní nastavení webu - Ochrana osobních údajů

Kontaktní formulář 

Pokud potřebujete nastavit souhlas se zásadami ochrany osobních údajů a upravit informační texty, které se zobrazují u kontaktního formuláře, provedete to v  Základní nastavení webu > Ochrana osobních údajů > Kontaktní formulář. Zde je také možnost nastavit vlastní stránku se zásadami zpracování osobních údajů.

Tento souhlas následně uvidíte ve spodní části zprávy, která vám přijde na váš email.

Wordpressové komentáře

Pokud potřebujete nastavit souhlas se zásadami ochrany osobních údajů a upravit informační texty, které se zobrazují u wordpressových komentářů, provedete to v  Základní nastavení webu > Ochrana osobních údajů > Komentáře

U komentářů se souhlas zobrazí nad tlačítkem Vložit komentář.

Udělení souhlasu naleznete přímo ve Wordpressu > komentáře. Po najetí kurzorem myši na symbol ,,i" se zobrazí okno s přesným zněním souhlasu.

Registrační formulář do členské sekce (zdarma)

Pokud na webu máte členskou sekci a umožňujete registraci zdarma, potřebujete i zde nastavit souhlas se zpracováním osobních údajů. To provedete v editaci  elementu Registrační formulář > Pokročilé nastavení.

Odkaz na Zásady zpracování osobních údajů se do elementu načte z předchozího nastavení přes  Základní nastavení webu > Ochrana osobních údajů > Komentáře

Udělení souhlasu a zdroj poté uvidíte přímo ve  Wordpressu > Uživatelé > Přehled uživatelů > detail uživatele. Po najetí kurzorem myši na symbol ,,i" se zobrazí okno s přesným zněním souhlasu.

Vlastní formulář

V případě, že na webu používáte  element Formulář > vlastní formulář, máte možnost vložit pole Souhlas (zaškrtávátko). Takto přidáte k formuláři potřebné účely zpracování. Do popisku pole vložte text účelu zpracování.

Texty účelů zpracování jsou následně součástí emailu, který vám přijde do vaší schránky.

ESHOP

Základní nastavení

Nejprve je potřeba v Nastavení eshopu zvolit stránku se zásadami zpracování osobních údajů. Přejděte do Eshop > Nastavení eshopu > Základní nastavení eshopu a určete příslušnou stránku v poli Stránka se zásadami zpracování osobních údajů

! Pozor

Toto nastavení stránky je nutné uložit, než budete pokračovat dále.

Dále nastavte text text souhlasu se zpracováním osobních údajů, který se kupujícím zobrazí v posledním v kroku objednávky společně se souhlasem s obchodními podmínkami. Znění aktuálního textu, či jeho absenci, uvidíte v Nastavení eshopu

Přejděte do  Eshop > Nastavení eshopu > Platby a fakturace > Nastavení FAPI formuláře, stav pro zvolený FAPI formulář uvidíte v poli Informační povinnost (GDPR).

Pokud zde vidíte červený rámeček s upozorněním, že není nastaven informační text (viz. obr. výše), přejděte do  Eshop > Nastavení eshopu > Platby a fakturace > FAPI formulář a stiskněte tlačítko Synchronizovat. MioWeb eshop provede základní nastavení zvoleného FAPI formuláře, pokud nezbytná nastavení chybí.

Vlastní texty, volitelné souhlasy

Údaje přednastavené eshopem můžete kdykoliv změnit přímo ve FAPI. Přihlaste se do  FAPI > Prodej > Prodejní formuláře > Vyberte formulář eshopu > Krok 6  - Vzhled > Obchodní podmínky a GDPR

Rychlý přechod z eshopu do nastavení ve FAPI usnadní tlačítko Konfigurovat a prokliky z nápovědných textů.

Co a jak nastavit z pohledu GDPR ve FAPI popisuje nápověda  GDPR ve FAPI.

Pro zadání textu informační povinnosti, včetně volitelného odkazu na plné znění podmínek zpracování osobních údajů, slouží pole TEXT INFORMAČNÍ POVINNOSTI, TEXT URL a URL.

Text vyplněný v poli  TEXT URL se v prodejním formuláři zobrazí na konci textu informační povinnosti jako odkaz (s adresou zadanou v poli URL).

Nastavíte-li ve FAPI formuláři i volitelné souhlasy v sekci  SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ, eshop je rovněž zobrazí ve formě zaškrtávátek. Jejich ne/vyplnění při odeslání objednávky uloží k objednávce do FAPI.

Nezapomeňte po ručních úpravách nastavení ve FAPI sesynchronizovat nastavení eshopu a FAPI formuláře stisknutím tlačítka  Synchronizovat v Eshop > Nastavení eshopu > Platby a fakturace > FAPI formulář.

Uvedený příklad bude zobrazen takto:

Pomohla vám tato nápověda? Děkujeme za vaše hodnocení :-) Ouuu, stala se nějaká chyba při odesílání hodnocení. Zkuste nás prosím ohodnotit později.