GDPR v MioWebu 3.0

25. 5. 2018 v EU vstoupilo v platnost obecné nařízení o ochraně osobních údajů -  General Data Protection Regulation (GDPR). Tato legislativní úprava má dopad také na zpracování osobních údajů v MioWebu.

Níže vám ukážeme, jak provést potřebná nastavení, abyste vy i váš web byli s GDPR v souladu.

Ochrana osobních údajů

Pokud potřebujete nastavit souhlas se zásadami ochrany osobních údajů a upravit informační texty, které se zobrazují u kontaktního formuláře, provedete to přes Nastavení (ikona s třemi pruhy) v horním panelu > WEB > Nastavení > Ochrana osobních údajů.

Zde můžete upravit informační texty pro kontaktní formuláře a komentáře po celém webu. Kromě informačních textů je potřeba přiřadit stránku se zásadami OÚ. Tuto stránku si musíte vytvořit předtím, než ji v tomto nastavení vyberete.

Informační texty se pak zobrazí na webu následovně:

Kontaktní formuláře

Wordpress komentáře:

Udělení souhlasu naleznete přímo ve Wordpressu > Komentáře. Po najetí kurzorem myši na symbol ,,i" se zobrazí okno s přesným zněním souhlasu.

Registrační formulář do členské sekce (zdarma)

Pokud na webu máte členskou sekci a umožňujete registraci zdarma, potřebujete i zde nastavit souhlas se zpracováním osobních údajů. To provedete v editaci elementu Registrační formulář > záložka Obsah.

Odkaz na Zásady zpracování osobních údajů se do elementu načte z předchozího nastavení přes  Nastavení > Web > Nastavení > Ochrana osobních údajů - Komentáře.

Udělení souhlasu a zdroj poté uvidíte přímo ve  Wordpressu > Uživatelé > Přehled uživatelů > Detail uživatele. Po najetí kurzorem myši na symbol ,,i" se zobrazí okno s přesným zněním souhlasu.

Vlastní formulář

V případě, že na webu používáte element Formulář > vlastní formulář, máte možnost vložit pole Souhlas (zaškrtávátko). Takto přidáte k formuláři potřebné účely zpracování. Do popisku pole vložte text účelu zpracování.

Texty účelů zpracování jsou následně součástí e-mailu, který přijde do e-mailové schránky.

ESHOP

Základní nastavení

Nejprve je potřeba v Nastavení eshopu zvolit stránku se zásadami zpracování osobních údajů. Přejděte do Eshop > Nastavení eshopu > Základní nastavení eshopu a určete příslušnou stránku v poli Stránka se zásadami zpracování osobních údajů

POZOR

Toto nastavení stránky je nutné uložit, než budete pokračovat dále.

Dále nastavte text souhlasu se zpracováním osobních údajů, který se kupujícím zobrazí v posledním v kroku objednávky společně se souhlasem s obchodními podmínkami. Znění aktuálního textu, či jeho absenci, uvidíte v Nastavení eshopu

Přejděte do  Eshop > Nastavení eshopu > Platby a fakturace > Nastavení FAPI formuláře, stav pro zvolený FAPI formulář uvidíte v poli Informační povinnost (GDPR).

Pokud zde vidíte červený rámeček s upozorněním, že není nastaven informační text (viz. obr. výše), přejděte do  Eshop > Nastavení eshopu > Platby a fakturace > FAPI formulář a stiskněte tlačítko Synchronizovat. MioWeb eshop provede základní nastavení zvoleného FAPI formuláře, pokud nezbytná nastavení chybí.

Vlastní texty, volitelné souhlasy

Údaje přednastavené eshopem můžete kdykoliv změnit přímo ve FAPI. Přihlaste se do  FAPI > Prodej > Prodejní formuláře > Vyberte formulář eshopu > Krok 6  - Vzhled > Obchodní podmínky a GDPR

Rychlý přechod z eshopu do nastavení ve FAPI usnadní tlačítko Konfigurovat a prokliky z nápovědných textů.

Co a jak nastavit z pohledu GDPR ve FAPI popisuje nápověda GDPR ve FAPI.

Pro zadání textu informační povinnosti včetně volitelného odkazu na plné znění podmínek zpracování osobních údajů slouží pole TEXT INFORMAČNÍ POVINNOSTI, TEXT URL a URL.

Text vyplněný v poli TEXT URL se v prodejním formuláři zobrazí na konci textu informační povinnosti jako odkaz (s adresou zadanou v poli URL).

Nastavíte-li ve FAPI formuláři i volitelné souhlasy v sekci  SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ, eshop je rovněž zobrazí ve formě zaškrtávátek. Jejich ne/vyplnění při odeslání objednávky se uloží k objednávce do FAPI.

Nezapomeňte po ručních úpravách nastavení ve FAPI sesynchronizovat nastavení eshopu a FAPI formuláře stisknutím tlačítka  Synchronizovat v Eshop > Nastavení eshopu > Platby a fakturace > FAPI formulář.

Uvedený příklad bude zobrazen takto: