Nastavení automatických zpráv po nákupu v e-shopu 3.0

Automatické zprávy, které se odesílají po nákupu zákazníkovi vašeho eshopu, se nastavují přímo ve FAPI.

1. Základní nastavení pro zasílání faktur

Po přihlášení do FAPI přejděte na kartu PRODEJ. Následně můžete dát "Upravit" u Výchozí sada šablon zpráv nebo můžete vytvořit úplně novou sadu šablon zpráv pomocí tlačítka "Nová sada šablon zpráv".

V sadě šablon zpráv nastavte e-maily podle vašich potřeb. Doporučujeme vytvořit minimálně dva typy e-mailů: " Email při vystavení objednávky" a "Email při zaplacení objednávky". Můžete také nastavit další typ e-mailu "Email při vystavení dokladu" a dále specifikovat po vystavení jakého dokladu se má email odeslat.

Po nastavení šablon zpráv přejděte přes kartu PRODEJ do položky "Prodejní formuláře". Zde klikněte na tlačítko "Upravit" u eshopového formuláře. V editaci formuláře přejděte do kroku 4 Akce. Hned nahoře v sekci ŠABLONY ZPRÁV A UPOMÍNEK vyberte z roletky vaši předpřipravenou šablonu zpráv u volby ŠABLONY ZPRÁV.

Tip: Stejným způsobem můžete nastavit ŠABLONY UPOMÍNEK, tedy přes kartu PRODEJ a "Šablony upomínek".

Podrobnější nápovědu najdete na následujících odkazech:

Šablony zpráv

Upomínky

Nastavení akcí ve formuláři

Pokud si přejete, aby se faktury automaticky párovaly s platbou, informace o nastavení se dozvíte zde: Import plateb z banky. Po automatickém spárování platby s fakturou dojde k vystavení daňového dokladu, který se automaticky zašle klientovi, stejně jako případné další e-maily, které čekají na úhradu, aby mohly odejít.

2. Elektronický produkt

Pokud máte v eshopu elektronický produkt, který si přejete zákazníkovi zaslat automaticky po zaplacení objednávky, vytvořte si v Šablonách zpráv typ e-mailu "Vlastní emailová šablona". Jako přílohu tohoto e-mailu můžete nahrát PDF soubor s e-bookem nebo s jiným elektronickým produktem. Produkt se nahraje na server a klient dostane v emailu odkaz na jeho stažení.

Po vytvoření emailu přejděte do editace eshopového formuláře a v kroku 4 Akce nastavte v dolní části editaci Akci Zaplacení položky. Následně vyberte konkrétní položku. V pravé části vyberte z roletky Odeslat e-mail klientovi a zvolte váš předvytvořený e-mail s elektronickým produktem.

3. Přístupy do členské sekce

Nastavení prodeje členské sekce v e-shopu se nastavuje shodně jako v této nápovědě: Registrace do členské sekce přes FAPI formulář. E-maily s přístupy do kurzu můžete upravit tak, že v editaci MioWebu přejdete do "Nastavení" a v levém panelu zvolíte v sekci ČLENSKÁ SEKCE položku "Členské sekce".

Dále pokračujte položkou "Nastavení". Po otevření editace otevřete kartu "E-maily". Nyní můžete rozkliknout jednotlivé typy e-mailů a upravit je podle svých představ. Nezapomeňte změny uložit.