Jak nastavit upomínky na neuhrazené objednávky

Upomínky na neuhrazené objednávky slouží k automatickému připomenutí platby zákazníkům, kteří dosud neuhradili svou objednávku. Díky nim můžete výrazně snížit počet nezaplacených objednávek a ušetřit čas, který byste jinak věnovali ručnímu kontaktování klientů.

V této nápovědě se dozvíte, jak upomínky správně nastavit, kdy se e-maily odesílají a jak přizpůsobit jejich obsah i časování tak, aby byly pro zákazníky srozumitelné a zároveň efektivní.

Princip fungování e-mailů s upomínkami

Odesílání e-mailů s upomínkami na platbu lze nastavit na určitý počet dní, které uplynou od vytvoření objednávky. E-maily tedy nemusí být nutně upomínací, ale mohou sloužit i jako připomínka, že je čas provést platbu dříve, než dojde ke stornování objednávky.

PŘÍKLAD:

Řekněme, že máte v prodejním modulu Miowebu nastaveno v nastavení objednávek, že se mají automaticky stornovat 14 dní po objednání v případě, že nebudou uhrazeny.

Upomínkové / připomínkové e-maily tedy můžete nastavit např. tímto způsobem:

  1. E-mail - 7 dní po objednání: Připomínka, že objednávka nebyla uhrazena
  2. E-mail - 10 dní po objednání: Připomínka, že objednávka nebyla uhrazena a upozornění, že za 4 dny bude objednávka stornovaná
  3. Email - 13 dní po objednání: Připomínka, že objednávka nebyla uhrazena a zítra bude objednávka stornována.

Pokud následně dojde ke stornování objednávky, nemají již další e-maily význam. Zákazník si v případě zájmu musí objednat znovu.

TIP:

Do e-mailu s upomínkou / připomínkou vkládejte i informace, jakým způsobem může zákazník co nejrychleji a nejjednodušeji objednávku uhradit.

INFO:

  • Upomínkové e-maily jsou odesílány každý den v 09:00.
  • Upomínkové e-maily jsou odesílány na nezaplacené, nestornované objednávky, které byly vytvořeny pomocí prodejního modulu Mioweb.

    Pro upomínky objednávek vytvořených pomocí FAPI / SimpleShop si nastavte upomínky přímo v dané aplikaci.

Jak nastavit upomínkové e-maily

Nastavení upomínkových e-mailů naleznete v Nastavení > Prodej > Nastavení > E-maily > Upomínkové e-maily.

Kliknutím na tlačítko +Přidat upomínkový e-mail přidáte nový e-mail. Následně nastavte jeho Název (slouží pouze pro vaši orientaci), Předmět (zobrazí se příjemci jako předmět e-mailu v jeho e-mailové schránce) a Obsah e-mailu. Poté zadejte počet dní od uskutečnění objednávky, po kterém se má daný e-mail odeslat.

TIP:

Do obsahu emailu můžete vkládat proměnné, které automaticky vypíší např. variabilní symbol, číslo účtu apod.

Nakonec změny uložte a tím jsou upomínky nastaveny.

Pomohla vám tato nápověda? Děkujeme za vaše hodnocení :-) Ouuu, stala se nějaká chyba při odesílání hodnocení. Zkuste nás prosím ohodnotit později.

Potřebujete pomoct? Kontaktujte nás Kontaktujte nás