Jak pracovat s objednávkami a fakturami v prodejním modulu

V této nápovědě si popíšeme hlavní věci, se kterými se v rámci prodejního modulu budete setkávat.

TIP

Základní informace ohledně prodejního modulu a jeho možností najdete zde.

Přehled (statistiky)

Tento přehled najdete v Miowebu v Nastavení > Prodej > Přehled.

V tomto přehledu najdete celkové statistiky prodejního modulu, které je možné filtrovat podle zdrojeobdobí. Rovněž zde najdete 10 nejnovějších objednávek, které byly realizovány.

Objednávky

Objednávky najdete v Nastavení > Prodej > Objednávky. V této záložce najdete veškeré objednávky, které byly v rámci prodejního modulu realizovány.

Stavy objednávek

Veškeré informace ohledně stavů objednávek najdete v nápovědě zde.

Nepřečtené objednávky

Nepřečtené objednávky jsou v seznamu objednávek a v přehledu objednávek označeny tučně. Jakmile si administrátor webu objednávku otevře, objednávka se označí jako přečtená a již se tučně nezobrazuje. 

Počet nepřečtených objednávek se zobrazuje i v levém menu formou čísla v červeném kolečku.

Filtrování objednávek

Objednávky je možné filtrovat podle jejich stavu. 

  • Všechny objednávky - zobrazí všechny objednávky bez ohledu na jejich stav
  • Všechny k vyřízení - zobrazí objednávky ve stavech Nevyřízená a Vyřizuje se
  • Vyřízená - zobrazí všechny vyřízené objednávky
  • Vyřizuje se - zobrazí se všechny objednávky ve stavu Vyřizuje se
  • Nevyřízená - zobrazí všechny objednávky ve stavu Nevyřízená
  • Stornovaná - zobrazí všechny objednávky ve stavu Stornovaná

Vyhledávání v objednávkách

V rámci objednávek lze vyhledávat podle  obsahu, který objednávka obsahuje. Lze vyhledávat podle čísla objednávkyúdajů zákazníka (jméno, adresa), podle způsobu doručení a podle způsobu platby. Rovněž lze vyhledávat podle položek, které objednávka obsahuje.

Práce s fakturami

Faktury jsou vystavovány automaticky pouze u objednávek, které jsou uhrazeny online (pomocí platební brány) a to za předpokladu, že v Nastavení > Prodej > Nastavení > Prodej a fakturace > Nastavení faktur není zatrhnuta možnost Nevystavovat a nezasílat faktury automaticky po zaplacení.

U všech dalších variant je potřeba faktury vystavovat ručně v detailu objednávky. 

upozornění

Pokud k fakturaci využíváte fakturační nástroj FAPI, je potřeba faktury a jejich nastavení spravovat v tomto nástroji. V Miowebu se faktury z FAPI zobrazují v pravém sloupci, ale není možné je v prostředí Miowebu editovat.

upozornění

V rámci prodejního modulu Miowebu není možné vystavovat zálohové faktury (proforma faktury). Pokud byste chtěli pracovat v rámci prodejního modulu se zálohovými fakturami, je potřeba využít fakturaci skrze nástroj FAPI.

Po vystavení faktury je možné si fakturu zobrazit (tlačítko PDF), případně fakturu odeslat zákazníkovi.

Přidání loga na fakturu

Logo na fakturu je možné přidat v Nastavení > Prodej > Nastavení > Prodej a fakturace > Nastavení faktur > Logo na faktuře.

Platba a doprava

V přehledu objednávek se u plateb a doprav zobrazují barevná kolečka.
V této sekci si vysvětlíme, jaký je jejich význam a jak se podle nich orientovat.

Platba

Objednávka se automaticky označí jako uhrazená ve chvíli, kdy ji zákazník uhradí platební kartou skrze platební bránu. Ve všech ostatních případech je potřeba platbu zaevidovat ručně v detailu objednávky.

  • Oranžové kolečko - označuje, že objednávka ještě nebyla uhrazena
  • Zelené kolečko - označuje, že objednávka již byla uhrazena

Doprava

  • Oranžové kolečko
    • Doprava skrze Zásilkovnu - označuje, že zásilka ještě nebyla do systému Zásilkovny exportována
    • Ostatní způsoby dopravy - označuje, že objednávka ještě nebyla vyřízena
  • Zelené kolečko
    • Doprava skrze Zásilkovnu - označuje, že zásilka již byla do systému Zásilkovny exportována
    • Ostatní způsoby dopravy - označuje, že objednávka již byla vyřízena (tzn. je zde předpoklad, že objednávka již byla odeslána)
  • Červené kolečko
    • Doprava skrze Zásilkovnu - označuje, že zásilka byla v systému Zásilkovny stornována

Archivace objednávky

Objednávku lze v administraci i archivovat. Tuto funkci využijete u vyřízených objednávek k tomu, aby se vám nepletly mezi aktivními objednávkami, které ještě čekají na vyřízení. 

Při archivaci se objednávka přesune do záložky archivovaných objednávek a  již ji nelze editovat. Pokud byste následně chtěli u objednávky něco změnit, je potřeba ji obnovit z archivu a změny provést.

Jak archivovat objednávku

V detailu objednávky

V detailu objednávky v pravém sloupci kliknete na Archivovat objednávku.

Na výpisu objednávek

Pokud chcete objednávky archivovat po jedné, stačí u dané objednávky kliknout na ikonku tří teček a zvolit možnost Archivovat objednávku.

Pokud chcete objednávky archivovat hromadně, označte objednávky, které chcete archivovat a v horním menu zvolte Archivovat.

Jak přidat poznámku k objednávce

Poznámku je možné přidat k v detailu objednávky v pravém sloupci dole. Poznámka je viditelná pouze pro administrátory daného webu - zákazník tuto poznámku nemá nikde k dispozici - jedná se o interní údaj. Poznámku přidáte kliknutím na Přidat poznámku.

Poznámku vyplňte do zobrazeného pole a potvrďte tlačítkem Uložit.

Poznámka se následně zobrazuje jak v detailu objednávky, tak na výpisu objednávek. Na výpisu objednávek se tato informace zobrazuje formou ikonky vedle sloupečku s cenou objednávky.

Pomohla vám tato nápověda? Děkujeme za vaše hodnocení :-) Ouuu, stala se nějaká chyba při odesílání hodnocení. Zkuste nás prosím ohodnotit později.

Potřebujete pomoct? Kontaktujte nás Kontaktujte nás