Export zásilek do Zásilkovny
Export zásilek do Zásilkovny vám ulehčí práci při odesílání balíčků a zároveň umožní připravit a vytisknout štítky. K dispozici jsou 2 druhy exportu. Export jednotlivých objednávek a hromadný export objednávek podle zadaného filtru.
INFO:
Exportovat lze pouze ty zásilky, u kterých klient zvolil jako dopravu Zásilkovnu.
POZOR:
Aby bylo možné zásilky exportovat, je potřeba, aby měly uvedenou hmotnost. Hmotnost zásilky se v Miowebu vypočítává automaticky jako součet hmotností jednotlivých produktů obsažených v objednávce. U každého produktu tak doporučujeme zadat jeho hmotnost v nastavení produktu.
Export jednotlivých objednávek
Přejděte do Nastavení > Prodej > Objednávky a klikněte na objednávku, kterou chcete exportovat do Zásilkovny.
V pravém sloupci u sekce Zásilkovna klikněte na Vytvořit zásilku. Zkontrolujte zadané údaje, případně upravte hmotnost zásilky, pokud se změnila vlivem obalového materiálu, je-li potřeba zadejte rozměry zásilky a nakonec potvrďte modrým tlačítkem Vytvořit zásilku. Tím se informace o zásilce předají do Zásilkovny a můžete pokračovat k tisku štítku.
Tisk štítku u jednotlivých objednávek (zásilek)
Jakmile objednávku exportujete do Zásilkovny, zobrazí se v sekci Zásilkovna informace, že zásilka byla vytvořena, a informace o stavu zásilky a výdejním místě. Současně se zobrazí možnost Tisk štítku, na kterou klikněte.
Dále zvolte, na jaké místo se má štítek vytvořit, tedy kolik polí se má při vytváření vynechat. Toto je nastavení pro případ, že tisknete více štítků na jeden papír, tedy abyste nemuseli při každém novém štítku brát nový papír.
Následně potvrďte kliknutím na modré tlačítko Tisk zásilky. Vygeneruje se vám PDF soubor, který už můžete poslat k tisku do tiskárny.
Hromadný export objednávek
Hromadný export objednávek do Zásilkovny provedete v Nastavení > Prodej > Objednávky > vpravo nahoře Export.
Následně vyberte Formát exportu - Export zásilek do Zásilkovny a zadejte parametry objednávek, které mají být exportovány.
Po kliknutí na tlačítko Exportovat se provede export objednávek do Zásilkovny a následně se zobrazí tlačítko pro tisk štítků. Kliknutím na něj zobrazíte štítky pro všechny zásilky a můžete je hromadně vytisknout.
Nevytvořené zásilky
Pokud zásilka z nějakého důvodu nemůže být vytvořena, systém Vás o tom automaticky informuje. Níže je přehled možných chyb, které mohou nastat.
Chyba: Není zadána hmotnost zásilky. Prosíme zadejte ji.
Tato chyba nastane ve chvíli, kdy jsou v objednávce fyzické produkty a u žádného z nich není nastavená jeho hmotnost.
V takovém případě je potřeba přejít do detailu konkrétní objednávky kliknutím na její číslo a provést export jednotlivě, viz Export jednotlivých objednávek. V jednotlivém exportu pak zadáte hmotnost celé zásilky.
Chyba: Na toto výdejní místo není možné podat zásilku s dobírkou z důvodu nastavení Vašeho účtu
Tuto chybu vrací přímo Zásilkovna a může nastat pravděpodobně v případě, že zanikne výdejní místo, na které zákazník chtěl objednávku doručit. Zde je potřeba ověřit možnosti přímo u Zásilkovny.