Jak nastavit dopravu v e-shopu

Pokud na svém e-shopu neprodáváte pouze elektronické produkty a služby a nabízíte i fyzické zboží, které vyžaduje doručení, tak teď je čas na to, abychom si pro něj nastavili dopravu.

Nastavení

Všechna nastavení dopravy pro e-shop se dělají v rozhraní WordPressu, kam se dostanete kliknutím na Nastavení (ozubené kolečko) > Eshop Způsoby doručení.

Tímto postupem se dostanete do rozhraní WordPressu, kde se vám rovnou otevře záložka Způsoby doručení. Jsou tu dvě přednastavené možnosti – Osobní odběr Poštou. Ty můžete buď podle sebe upravit, případně odstranit, nebo kliknutím na tlačítko Vytvořit nové doplnit novou možnost dopravy.

Tvorba nového způsobu doručování

Po kliknutí na tlačítko Vytvořit nové (či upravit některé stávající) se zobrazí volba názvu a nastavení této nové dopravy.

1. Název

Zvolte, jak chcete položku pojmenovat. Pod stejným názvem ji budou vidět i zákazníci v procesu své objednávky v košíku. Takže například PPL označte logicky jako PPL.

2. Základní nastavení

Tahle část nám umožňuje nastavit konkrétní položky daného typu dopravy.

2.1 Typ dopravy

V tomto nastavení si vyberte jednu z nabízených možností, kterou chcete použít. Volbu Vlastní doprava je možné využít například pro situace, kdy objednávku budete chtít poslat poštou, nebo přes nějakého dopravce (například PPL, DHL a jiné).

Další možností je třeba Zásilkovna, která se vám v tomto výběru zobrazí, pokud ji máte v nastavení webu propojenou.  

Volit Zásilkovnu můžete až od verze MioWeb šablony 3.0.8.0. Více informací o této aktualizaci najdete zde, návod pro propojení a nastavení této služby pak přes tento odkaz.

2.2 Země

Tímto nastavením ovlivníte, pro které země bude tento konkrétní způsob dopravy dostupný. Chcete-li tedy například možnost osobního odběru umožnit pouze zákazníkům ze země, kde máte kamennou prodejnu, zvolte z nabídky pouze danou zemi.

TIP

Máte-li kamennou prodejnu ve více zemích a ve všech chcete mít možnost osobního odběru, stačí tuto možnost dopravy vytvořit znovu úplně stejným způsobem a pouze změníte zemi.

2.3 Cena a DPH

Chcete-li tento konkrétní způsob doručení zákazníkovi zpoplatnit, v poli Cena vyplňte libovolnou částku včetně DPH. Tuto funkci lze využít zejména v případech, kdy se jedná o velké balíky zasílané tuzemskou poštou.

2.4 Popis

Pokud chcete ke způsobu dopravy podat zákazníkům nějaké vysvětlení, popis či něco nějak upřesnit, využijte právě toto pole. Výsledek bude po najetí na otazník vypadat například takto:

3. Další nastavení

Máte-li dané doručení zpoplatněné a chcete zákazníkům umožnit využít ho zdarma při nákupu za nějakou minimální částku, tak v poli Zdarma od ceny (včetně DPH) to můžete nastavit.

Posledním nastavením je možnost Umožňuje zaplatit při převzetí. Pokud tuto funkci necháte vypnutou, bude po zvolení tohoto typu dopravy zákazníkovi umožněný pouze výběr platby přes internet (například bankovním převodem). Zapnete-li ji, můžete ještě zvolit částku, která bude za platbu při převzetí účtována. Cena dopravy tak bude automaticky navýšena o zvolenou výši příplatku.

Uložení

A nakonec všechna svá nastavení k novému typu dopravy uložíte modrým Publikovat. 


CW 3.0

Pomohla vám tato nápověda? Děkujeme za vaše hodnocení :-) Ouuu, stala se nějaká chyba při odesílání hodnocení. Zkuste nás prosím ohodnotit později.