Jak nastavit dopravu v e-shopu

Pokud na svém e-shopu neprodáváte pouze elektronické produkty a služby a nabízíte i fyzické zboží, které vyžaduje doručení, tak teď je čas na to, abychom si pro něj nastavili dopravu.

Nastavení

Přejděte do Nastavení > Prodej.

V levém menu vyberte možnost Způsoby doručení. 

Jsou tu dvě přednastavené možnosti –  Osobní odběr Poštou. Ty můžete buď podle sebe upravit, případně odstranit, nebo kliknutím na tlačítko Přidat způsob doručení doplnit novou možnost dopravy.

Tvorba nového způsobu doručování

Po kliknutí na tlačítko Přidat způsob doručení se zobrazí rozhraní, ve kterém můžete nové doručení vytvořit.

1. Název doručení

Zvolte, jak chcete položku pojmenovat. Pod stejným názvem ji budou vidět i zákazníci v procesu své objednávky v košíku. Takže například PPL označte logicky jako PPL.

2. Typ dopravy

V tomto nastavení si vyberte jednu z nabízených možností, kterou chcete použít. Volbu Vlastní doprava je možné využít například pro situace, kdy objednávku budete chtít poslat poštou, nebo přes nějakého dopravce (například PPL, DHL a jiné).

Další možností je třeba Zásilkovna, která se vám v tomto výběru zobrazí, pokud ji máte v nastavení webu propojenou.

TIP

Volit Zásilkovnu můžete až od verze Mioweb šablony 3.0.8.0. Návod pro propojení a nastavení této služby najdete zde.

3. Země

Tímto nastavením ovlivníte, pro které země bude tento konkrétní způsob dopravy dostupný. Chcete-li tedy například možnost osobního odběru umožnit pouze zákazníkům ze země, kde máte kamennou prodejnu, zvolte z nabídky pouze danou zemi.

DOPORUČENÍ

Máte-li kamennou prodejnu ve více zemích a ve všech chcete mít možnost osobního odběru, stačí tuto možnost dopravy vytvořit znovu úplně stejným způsobem a pouze změníte zemi.

4. Cena a DPH

Chcete-li tento konkrétní způsob doručení zákazníkovi zpoplatnit, v poli Cena vyplňte libovolnou částku včetně DPH. Tuto funkci lze využít zejména v případech, kdy se jedná o velké balíky zasílané tuzemskou poštou.

5. Popis

Pokud chcete ke způsobu dopravy podat zákazníkům nějaké vysvětlení, popis či něco nějak upřesnit, využijte právě toto pole. Výsledek bude po najetí na otazník vypadat například takto:

6. Další nastavení

Máte-li dané doručení zpoplatněné a chcete zákazníkům umožnit využít ho zdarma při nákupu za nějakou minimální částku, tak v poli  Zdarma od ceny (včetně DPH) to můžete nastavit.

Posledním nastavením je možnost Umožňuje zaplatit při převzetí. Pokud tuto funkci necháte vypnutou, bude po zvolení tohoto typu dopravy zákazníkovi umožněný pouze výběr platby přes internet (například bankovním převodem). Zapnete-li ji, můžete ještě zvolit částku, která bude za platbu při převzetí účtována. Cena dopravy tak bude automaticky navýšena o zvolenou výši příplatku.

7. Viditelnost

Zde si můžete nastavit, zda bude doprava veřejná, či soukromá

Pokud ji nastavíte jako veřejnou, bude se zobrazovat u e-shopu a u prodejních formulářů, které mají nastaveno zobrazování doprav podle globálního nastavení webu.

Pokud nastavíte dopravu jako soukromou, je možné tuto dopravu zvolit u prodejních formulářů vytvořených v Miowebu - u formulářů nastavíte, že se zde mají zobrazovat vlastní dopravy a zde vytvořenou soukromou dopravu zvolíte.

Jak editovat / odstranit způsob doručení

Přejděte do  Nastavení > Prodej.

V levém menu vyberte Způsoby doručení.

U vybreného doručení klikněte na ikonku tří teček a vyberte, zda chcete dopravu upravit, nebo smazat.

Pomohla vám tato nápověda? Děkujeme za vaše hodnocení :-) Ouuu, stala se nějaká chyba při odesílání hodnocení. Zkuste nás prosím ohodnotit později.

Potřebujete pomoct? Kontaktujte nás Kontaktujte nás