Nastavení e-mailové schránky

Před tím, než začnete schránku aktivně používat, je potřeba projít základní nastavení a popř. schránku přizpůsobit vašim potřebám. 
Do nastavení schránky se dostanete kliknutím na symbol ozubeného kola s textem Nastavení v pravém horním rohu stránky.

Vlastnosti

Jako první se zobrazí nastavení Vlastností, které jsou rozdělené na další sekce. 

Uživatelské rozhraní

V uživatelském rozhraní nastavte jazyk, časovou zónu a další nabízené vlastnosti schránky. Nastavení provedete výběrem z roletky možností. Než se přepnete do další vlastnosti, uložte provedené změny kliknutím na tlačítko uložit ve spodní části obrazovky.

Zobrazení schránky

V této sekci máte možnost nastavit zobrazování náhledu zprávy (podobně jako např. v Outlooku). Nastavení proveďte zaškrtnutím čtverečku u možnosti Zobrazit panel náhledu.

Výsledek zobrazení náhledu zprávy ve schránce potom vypadá takto.

Podobným způsobem nastavte další parametry schránky.

Složky

V emailové schránce je možné poštu třídit do různých složek. Přidání nové složky proveďte v Nastavení > Složky >  symbol PLUS v dolní části obrazovky.

Složku odstraníte tak, že otevřete její detail a následně kliknete na symbol ozubeného kola a vyberte volbu Odstranit.


Profily

Profily je možné přidávat a mazat stejně jako složky. U každého profilu můžete nastavit jméno odesílatele, email, organizaci, email pro doručení odpovědi, adresu pro skryté kopie a podpis.

Změna hesla

Heslo lze měnit dvěma způsoby. 

První z nich je v členské sekci MioWebu > Moje weby > Správa emailů > změnit heslo > zvolte nové heslo. U této možnosti nemusíte znát původní heslo. Stačí nastavit nové, které zvolíte.

Druhá možnost změny hesla je přímo v aplikaci Roundcube - Nastavení > heslo. U této možnosti se předpokládá, že původní heslo znáte a do aplikace se přihlásíte.

Email se nezobrazuje správně

Pokud máte otevřený email a nezobrazuje se správně, popř. část emailu chybí, pak je potřeba přepnout zobrazení z textového formátu do HTML. Otevřete email a vpravo nahoře klikněte na symbol <>

Import / export kontaktů

Import kontaktů

Pro import nebo export kontaktů se přepněte do záložky Adresář v pravém horním rohu. Zde, podobně jako ve složkách, můžete pomocí symbolu plus přidávat nové skupiny kontaktů nebo přímo konkrétní kontakty.

Import provedete kliknutím na tlačítko Import vlevo nahoře. Vyberte soubor k importu z vašeho počítače, poté zvolte, do jaké složky chcete kontakty importovat a potvrďte.

Podporované formáty pro importování kontaktů jsou vCard nebo CSV.

Export kontaktů

Pro exportování kontaktů vyberte skupinu, kterou chcete exportovat a následně klikněte na tlačítko Export. Pokud chcete exportovat pouze některé kontakty, stiskněte CTRL a myší vyberte ty, které budou exportovány.