Evergreen webinář

V tomto návodu se podíváme na to, jak jednoduše nastavit evergreen webinář. Skvělou zprávou je, že dnes už vám k tomu stačí jen MioWeb a SmartEmailing.

Na začátku si připravte:

  • Vstupní stránku s formulářem, na které se návštěvníci mohou zaregistrovat k vysílání.
  • Před-vysílací stránku, která se bude zobrazovat, než vysílání začne.
  • Samotnou vysílací stránku pro živý přenos.
  • Stránku s informací o skončení vysílání, na které můžete zobrazit i záznam vysílání.
  • Ve SmartEmailingu seznam kontaktů pro registraci na webinář.
  • Formulář pro registraci.
  • A dvě kampaně neboli e-maily. Co budou obsahovat, vám řeknu později.


Co nastavit v MioWebu

V MioWebu zařaďte připravené stránky do kampaně. Nejprve vstupní stránku, pak před-vysílací (jako první stránku s obsahem zdarma), vysílací (druhá stránka s obsahem zdarma atd.) a stránku s informací o skončení přenosu. Nastavení uložte a podíváme se, co budou obsahovat jednotlivé stránky.

Vstupní stránka

Vložte element Proměnlivé datum a nastavte hodinu, ve kterou bude vždy probíhat vysílání webináře, například 20,00.

Pokud návštěvník přijde na stránku před 20. hodinou, zobrazí se mu aktuální datum a čas. Pokud přijde po 20. hodině, posune se datum a čas vysílání až na další den.

Na vstupní stránku vložte také formulář k registraci na webinář. Ten byste měli mít připravený ve SmartEmailingu, kde v jeho nastavení vložte do pole pro děkovací stránku URL adresu předvysílací stránky a to včetně parametru setuser. Celou tuto url adresu najdete v nastavení kampaně (viz. předešlý obrázek).

Před-vysílací stránka

Přidejte element Odpočet a v jeho nastavení zadejte odpočet relativně od vstupu návštěvníka do kampaně. V našem případě to bude 20 hodin.

Začátek odpočtu nastavte na začátek dne vstupu do kampaně. Tím budou informace na vstupní i této stránce v souladu.

Nakonec nastavte přesměrování po skončení odpočtu a to na stránku vysílací.

Jakmile tedy odpočet dojde do konce, dojde k zahájení vysílání a automatické přesměrování návštěvníka na stránku s webinářem.

Vysílací stránka

Vložte element Video, v něm odkaz na YouTube video s webinářem a v pokročilém nastavení aktivujte možnost Na video nelze kliknout.

Aby se vysílání po skončení automaticky přesměrovalo na stránku s informací o skončení webináře, přidejte sem také element Odpočet.

Ten nastavte opět relativně od vstupu do kampaně a přizpůsobte čas délce vysílání. Doporučujeme zde nechat určitou rezervu pro případ, že někdo přijde o pár minut později, aby nedošlo k přesměrování dříve, než vysílání skončí. Pokud tedy vysílání trvá 2 hodiny, nastavte odpočet například 20 hodin a 30 minut.

Po skončení odpočtu nastavte přesměrování. Tentokrát na stránku s informací, že vysílání skončilo.

Stránka po ukončení webináře

Pokud chcete, můžete na této stránce lidem zobrazit záznam webináře. Stačí opět vložit element Video a v něm odkaz na YouTube video. Jen už v jeho nastavení nemusíte mít zakázané kliknutí na video.


Co nastavit ve SmartEmailingu

Na začátku jsem řekl, že je potřeba si připravit dva e-maily, které se automaticky odešlou návštěvníkům, kteří se zaregistrují na vysílání.

První e-mail může obsahovat třeba poděkování za registraci a odkaz na stránku s vysíláním. Tento email nastavte jako SmartKampaň, která se pošle hned po registraci.

Druhý email registrovanému návštěvníkovi připomene, že vysílání za chvíli začne a poslat ho můžete třeba hodinu před začátkem. V nastavení časování aktivujte možnost Odeslat v určitou hodinu po uplynutí určitého počtu dní a nastavte počet dní nula a hodinu pro náš příklad 19,00. Pokud se návštěvník zaregistruje mezi 19. a 20. hodinou, přijde mu i tento e-mail rovnou. Pokud se zaregistruje až po 20. hodině, e-mail se odešle až následující den v 19 hodin. Tedy v souladu s informací na vstupní a před-vysílací stránce.