Základní nastavení e-shopu
Po založení e-shopu na webu podle nápovědy Vytvoření e-shopu na webu je potřeba přejít k základním nastavením webu, aby byl e-shop plně funkční.
Přejděte do Nastavení > Prodej.
V levém menu vyberte možnost Nastavení.
Záložka obecné
1. Eshop
Úvodní stránka e-shopu
Po založení e-shopu se na webu vytvořila výchozí stránka pro úvodní stranu obchodu s názvem Eshop.
Na této stránce se budou automaticky zobrazovat produkty, které v e-shopu vytvoříte. Dále se zde zobrazují kategorie e-shopu a pole pro vyhledávání produktů. Vzhled úvodní strany lze měnit podobně jako ostatní stránky webu. Stránku Eshop v roletce tedy není potřeba měnit.
Pokud potřebujete nastavit na e-shopu jinou úvodní stranu, můžete ji vytvořit jako běžnou stránku webu pomocí funkce Přidat > Stránku v Mioweb editoru.
Následně tuto stránku v nastavení e-shopu v roletce pro úvodní stranu e-shopu vyberete a nastavení uložíte. Produkty se následně začnou vypisovat na této nové stránce.
Pokud na úvodní straně vašeho online obchodu potřebujete pouze změnit URL adresu, nemusíte upravovat úvodní stránku e-shopu. URL adresu změníte tak, že v levém panelu zvolíte sloupec Stránka > Stránka. Zde můžete URL adresu upravit.
Stránka košíku
Po založení e-shopu na webu se také defaultně vytvoří stránka pro košík. Platí pro ni stejné informace jako v předchozím bodě pro úvodní stranu e-shopu. Můžete nastavení nechat bez změny.
Odkaz v logu v hlavičce e-shopu
V tomto nastavení je možné si vybrat, kam bude odkazovat logo e-shopu.
- Odkazovat na úvodní stránku webu
- Odkazovat na úvodní stránku e-shopu
2. Základní nastavení
Upozornění na novou objednávku
Zde vyplňte e-mailovou adresu, na kterou chcete, aby bylo odesíláno upozornění na novou objednávku. Pokud upozornění na novou objednávku na e-mail zasílat nechcete, nechte toto pole prázdné.
3. Nastavení DPH
Účtování DPH
Zde nastavíte, zda jste plátce DPH, neplátce DPH, nebo identifikovaná osoba. Každá z těchto skupin má určitá specifika.
- Neplátce DPH
- Identifikovaná osoba
- Prodej zboží a elektronicky poskytovaných služeb - zde zvolíte, jakým způsobem bude probíhat fakturace do EU (režim OSS, s místem plnění v tuzemsku)
- Sazby DPH v EU - zde nastavíte jednotlivé sazby DPH pro povolené státy pro doručení v EU
- Plátce DPH
- Sazby DPH - nastavíte si jednotlivé sazby DPH, které bude možné nastavit u jednotlivých produktů
- Prodej zboží a elektronicky poskytovaných služeb - zde zvolíte, jakým způsobem bude probíhat fakturace do EU (režim OSS, s místem plnění v tuzemsku)
-
Sazby DPH v EU - zde nastavíte jednotlivé sazby DPH pro povolené státy pro doručení v EU
4. Fakturační údaje
V této záložce si nastavíte fakturační údaje, které se budou následně propisovat na vystavované faktury.
upozornění
Pokud využíváte k fakturaci aplikaci FAPI, tuto záložku zde neuvidíte. Fakturační údaje se v tomto případě nastavují přímo ve FAPI. Nápovědu k nastavení najdete přímo v nápovědě této aplikace.
Záložka prodej a fakturace
1. Napojení
Faktury a platby zpracovávat pomocí
Zvolte, zda budete faktury a platby zpracovávat pomocí prodejního modulu Miowebu, nebo pomocí FAPI.
2. Nastavení objednávek
Číselná řada objednávky
V této sekci nastavíte, jak bude vypadat číselná řada objednávek e-shopu.
V rámci předpony je možné nastavit následující varianty:
- MM - vypíše měsíc, ve kterém byla objednávka realizována (pro duben vypíše "04")
- RR - vypíše rok, ve kterém byla objednávka realizována (pro rok 2021 vypíše "21")
- RRRR - vypíše rok, ve které byla objednávka realizována (pro rok 2021 vypíše "2021")
Výše uvedené varianty je možné jakkoliv kombinovat.
Výše minimální objednávky
Zde nastavíte minimální částku pro realizování objednávky.
Pokud nebude v košíku zboží v této hodnotě, nebude možné objednávku dokončit.
Povinnost zadat telefon
Zvolte, zda bude telefon vyžadován jako povinný údaj objednávky.
3. Nastavení faktur
Automatické vystavování faktur
Tato možnost se týká výhradně objednávek uhrazených skrze platební bránu. Pokud možnost Nevystavovat a nezasílat faktury automaticky po zaplacení nezatrhnete, budou se faktury vystavovat a zasílat zákazníkovi automaticky po zaplacení objednávky.
Číselná řada faktur
V této sekci nastavíte, jak bude vypadat číselná řada faktur, které budou vystaveny na e-shopu.
Předponu je možné nastavit stejně, jako u číselné řady objednávky.
Poznámka na faktuře
Vyplněná poznámka se bude propisovat na faktury vystavené z e-shopu.
Logo na faktuře
Nastavené logo se bude propisovat na faktury vystavené z e-shopu.
4. Obchodní podmínky a GDPR
Souhlas s obchodními podmínkami
Pokud možnost Nevyžadovat souhlas s obchodními podmínkami nezatrhnete, bude na e-shopu v posledním kroku objednávky vyžadován souhlas s nastavenými obchodními podmínkami.
Stránka s obchodními podmínkami
Strana s obchodními podmínkami není v e-shopu ve výchozím stavu vytvořená. Je potřeba, abyste ji v první řadě vytvořili. Po vytvoření stránky s obchodními podmínkami ji můžete vybrat v roletce zde. Odkaz vybranou stránku se bude automaticky zobrazovat zákazníkovi v košíku před dokončením objednávky.
Hlavní část obchodních podmínek
Do textového editoru je možné vložit hlavní část obchodních podmínek, které se budou zobrazovat ve skrolovatelném boxu nad tlačítkem pro objednání v posledním kroku košíku u e-shopu, v prodejním formuláři a ve formuláři pro objednání u tlačítka koupit.
Text informační povinnosti
Zde nastavíte text informační povinnosti, který se bude zobrazovat před potvrzením objednávky.
Text odkazu informační povinnosti
Odkaz se bude zobrazovat za textem informační povinnosti a bude odkazovat na stránku, kterou vyberete v roletce v nastavení níže.
Stránka se zásadami zpracování osobních údajů
V roletce zvolíte stránku, na kterou bude výše uvedený odkaz směrovat.