Vytvoření produktu v Eshopu 3.0

Nový produkt v eshopu můžete vytvořit v administraci MioWebu pomocí ikonky "Plus". Po kliknutí na tuto ikonku se vám ukáže nabídka "Nový produkt".

Následně se před vámi otevře editace produktu v administraci Wordpressu. Jakmile napíšete  název produktu do kolonky pod nadpisem Vytvořit nový produkt, vygeneruje se automaticky jeho URL adresa. Pod názvem se nachází několik karet pro administraci produktu: Nastavení produktu, Galerie, SEO produktu, Facebook atributy a Přesměrovat stránku.

NASTAVENÍ PRODUKTU

1. Základní nastavení

  • Krátký popis produktu - tento popis bude vidět v přehledu všech produktů na hlavní straně e-shopu.
  • Typ produktu - zvolte z roletky, zda se jedná o fyzický nebo o elektronický produkt. Je to důležité proto, aby se správně vystavila faktura.
  • Varianty produktu - Pokud máte přednastavené varianty produktu (v levém panelu v administraci Wordpressu přes položku Produkty>Parametry produktu), můžete si v této sekci zvolit z roletky možnost "Produkt má více variant".

    Následně se vám pod sekcí Sledovat sklad u variant ukáže tlačítko "Vybrat parametry pro varianty".

    Zvolte tlačítko a vyberte předvytvořenou sadu parametrů, které chcete mít u daného produktu. Potvrďte tlačítkem "Uložit".

    Dále pokračujte stisknutím tlačítka "Přidat variantu" a vyberte konkrétní parametr. Ke každé variantě můžete přidat Cenu, Cenu po slevě a Obrázek. Takto můžete přidat libovolný počet variant.

  • Cena - Zadejte cenu výrobku (pokud máte zvolené varianty výrobku, cena se zadává přímo ke každé variantě)

2. Kódy produktu (evidenční, účetní, skladový)

Zde můžete zadat hodnoty produktu, které se propíší ve vašem účetním systému Pohoda. Propojení s touto aplikací nastavíte přímo ve FAPI pod kartou NASTAVENÍ>Nastavení fakturace>Nastavení exportu do Pohody.

3. Sleva/Akční cena

Zdejte zde cenu po slevě. Z roletky potom můžete vybrat další nastavení:

  • Trvalá (sleva je aktivní až do svého vypnutí)
  • Budoucí sleva (sleva platí až od určitého okamžiku)
  • Končící sleva (sleva je aktivní až do určitého okamžiku)
  • V intervalu (sleva je aktivní v určitém období)

V případě variant se sleva nastavuje přímo u každé varianty.

Sleva se ve výpisu produktů ukáže jako nálepka s procentuálním výpočtem slevy. Nálepku nelze editovat. Zároveň se u zboží ukážou dvě ceny. Původní přeškrtnutá a nová zvýrazněná.

4. Sledovat sklad

Posuvníkem můžete zapnout sledování skladu. Do políčka můžete napsat počet kusů produktu, který prodáváte. Počet kusů nebude u produktu nikde vidět, jakmile sklad dosáhne stavu 0, zmizí zboží z výpisu produktů. I když prodej omezíte skladem, můžete volbou " Nabízet i po vyprodání skladu" nastavit nepřerušený prodej i přes vyčerpání počtu kusů.

5. Omezit prodej

Posuvníkem můžete zapnout omezení prodeje. Z roletky vyberte typ omezení:

  • Produkt nelze koupit
  • Produkt lze koupit až od určeného data
  • Produkt lze koupit do určeného data
  • Produkt lze koupit od do

Pokud chcete, aby byl produkt vidět bez možnosti objednat i za okolností, že je na skladě 0 zásob nebo i když byl omezen prodej, přejděte do hlavního nastavení e-shopu:  Základní nastavení e-shopu a zapněte možnost zobrazování produktu i v případě, že je nedostupný. Produkt bude stále mezi zbožím vidět, ale nebude ho možné vložit do košíku. Při 0 kusů zboží se ukáže hláška, že produkt je vyprodán  a při zapnutí omezení prodeje vyskočí hláška, že prodej byl ukončen.

6. Detail produktu

Po vytvoření produktu v e-shopu se automaticky vytvoří také podrobný detail produktu, který se ukáže po rokzkliknutí produktu ve výpisu produktů na hlavní straně e-shopu.

Podrobný popis produktu můžete vytvořit přímo na stránce detailu produktu, na kterou se dostanete kliknutím na produkt stejně jako návštěvník e-shopu. Zde v záložce Popis můžete vkládat bloky a elementy jako na jakékoli jiné straně webu.

Posuvníkem můžete vypnout zobrazování komentářů u produktu.

Případně si můžete vytvořit vlastní stránku s detailním popisem produktu a zařadit ji zde jako vlastní detail produktu.

7. Viditelnost produktu

Produkt můžete stáhnout z hlavní nabídky zboží na hlavní straně e-shopu a vložit ho pomocí elementu  Výpis produktů na jinou stranu, například do uzavřené členské sekce: Jak umístit zlevněné produkty do členské sekce.

8. Parametry produktu

Informace uvedené v této sekci se zobrazí podrobném detailu produktu pod záložkou Parametry.

GALERIE

Ve druhé kartě můžete nahrát doplňkové obrázky, které se zobrazí na stránce detailu produktu.

SEO PRODUKTU

Ve třetí kartě platí stejné informace jako pro  SEO nastavení stránky.

FACEBOOK ATRIBUTY

Zde platí stejní informace jako pro  Facebook atributy stránky.

PŘESMĚROVÁNÍ STRÁNKY

V této kartě můžete nastavit přesměrování článku na jakoukoli jinou stránku na internetu. Přesměrování můžete z roletky vybrat jako dočasné nebo trvalé.

VLASTNÍ KÓDY

V poslední kartě můžete do příslušných kolonek vložit různé kódy, jako například konverzní pixel pro reklamu.

POSTRANNÍ PANEL EDITACE

V pravé části editaci produktu můžete vidět samostatné 4 sekce pro nastavení: Publikovat, Kategorie Eshopu, Vlastnosti příspěvku, Náhledový obrázek.

1. Publikovat

Tlačítkem Uložit koncept můžete uložit rozpracovaný produkt, aniž by byl zatím zveřejněn.

Tlačítko Publikovat slouží pro uložení nastavení a zveřejnění produktu v e-shopu.

2. Kategorie e-shopu

Při tvorbě produktu můžete vytvořit novou kategorii pomocí odkazu +Vytvořit kategorii.

Pokud už máte kategorie předvytvořené přes administraci Wordpressu v levém panelu pod položkou Produkty>Kategorie, můžete při editaci produktu jednoduše zaškrtnout políčko u kategorie, kam chcete daný produkt zařadit.

Upozornění: Ve Wordpressu je v e-shopu možné vytvářet podkategorie, ale na hlavní straně e-shopu se v automaticky vygenerovaném menu podkategorie neukážou. Zde je možné mít pouze hlavní kategorie.

3. Vlastnosti příspěvku

Pokud ke každému produktu napíšete v této sekci pořadové číslo, můžete následně v nastavení zvolit Vlastní řazení produktů. To znamená, že produkty se na hlavní straně e-shopu zobrazí podle pořadí čísel, které jsou přiřazené k produktům. Viz nápoveda:  Základní nastavení e-shopu.

4. Náhledový obrázek

Pomocí kliknutí na odkaz " Zvolit náhledový obrázek" nahrajete k produktu hlavní obrázek, který se bude zobrazovat v seznamu všech produktů na hlavní straně e-shopu a také jako hlavní obrázek v detailu produktu.