Cesta zákazníka - jak měřit prodeje

Abyste věděli, jak si v prodeji stojíte a jak dobře vaše Cesta zákazníka funguje, nebo naopak kde se návštěvníci ztrácí, umí Mioweb počítat a zobrazovat nejen počty návštěvníků, ale i celkové hodnoty prodejů.

Jak nastavit měření prodejů v Cestě zákazníka

V nastavení Cesty zákazníka v sekci Nastavení statistik zapněte možnost Zobrazovat tržby ve statistikách,vyberte, který fakturační systém se má používat. Pokud používáte FAPI, můžete vybrat i upsell a mini-upsell produkt.

Pokud jste zvolili FAPI nebo SimpleShop, zkontrolujte, zda máte web s těmito nástroji propojen.

  • FAPI - návod na propojení najdete zde
  • SimpleShop - návod na propojení najdete zde

Vytvoření prodejního formuláře

Ve zvoleném prodejním nástroji (Mioweb, FAPI, nebo SimpleShop) vytvořte prodejní formulář, skrze který budete v rámci vytvořené cesty zákazníka prodávat zvolený produkt.

Jako děkovací stránku nastavte v nastavení prodejního formuláře stránku z vaší Cesty zákazníka.

iNFO

U FAPI a SimpleShopu je potřeba mít nastavenou jako děkovací stránku jednu ze stránek cesty zákazníka a zároveň v URL musí být speciální atribut s informací o objednávce.

  • FAPI - Zkontrolujte, zda máte u prodejního formuláře na záložce č. 5 aktivní možnost Vkládat variabilní symbol objednávky do URL děkovací stránky.
  • SimpleShop - Otevřete si editaci konkrétního produktu a zde záložku Ostatní. Do URL adresy po objednání je potřeba na konec doplnit speciální atribut "?id_objednavky={id}".

FAPI

SimpleShop

Vložení prodejního formuláře do cesty zákazníka

Formulář vložte pomocí elementu Prodejní formulář na stránku vaší cesty zákazníka (mělo by se jednat o objednávkovou stránku, nebo o prodejní stránku).

Tímto je nastavení hotovo. Nyní zkontrolujte proces počítání vyplněním objednávkového formuláře v anonymním okně prohlížeče. Objednávku dokončete. 

Nyní byste měli ve statistice vidět započítanou částku prodeje.

Pomohla vám tato nápověda? Děkujeme za vaše hodnocení :-) Ouuu, stala se nějaká chyba při odesílání hodnocení. Zkuste nás prosím ohodnotit později.

Potřebujete pomoct? Kontaktujte nás Kontaktujte nás