Cesta zákazníka - jak měřit prodeje
Abyste věděli, jak si v prodeji stojíte a jak dobře vaše Cesta zákazníka funguje, nebo naopak kde se návštěvníci ztrácí, umí Mioweb počítat a zobrazovat nejen počty návštěvníků, ale i celkové hodnoty prodejů.
Jak nastavit měření prodejů v Cestě zákazníka
V nastavení Cesty zákazníka v sekci Nastavení statistik zapněte možnost Zobrazovat tržby ve statistikách, a vyberte, který fakturační systém se má používat. Pokud používáte FAPI, můžete vybrat i upsell a mini-upsell produkt.
Pokud jste zvolili FAPI nebo SimpleShop, zkontrolujte, zda máte web s těmito nástroji propojen.
Vytvoření prodejního formuláře
Ve zvoleném prodejním nástroji (Mioweb, FAPI, nebo SimpleShop) vytvořte prodejní formulář, skrze který budete v rámci vytvořené cesty zákazníka prodávat zvolený produkt.
Jako děkovací stránku nastavte v nastavení prodejního formuláře stránku z vaší Cesty zákazníka.
iNFO
U FAPI a SimpleShopu je potřeba mít nastavenou jako děkovací stránku jednu ze stránek cesty zákazníka a zároveň v URL musí být speciální atribut s informací o objednávce.
- FAPI - Zkontrolujte, zda máte u prodejního formuláře na záložce č. 5 aktivní možnost Vkládat variabilní symbol objednávky do URL děkovací stránky.
- SimpleShop - Otevřete si editaci konkrétního produktu a zde záložku Ostatní. Do URL adresy po objednání je potřeba na konec doplnit speciální atribut "?id_objednavky={id}".
FAPI
SimpleShop
Vložení prodejního formuláře do cesty zákazníka
Formulář vložte pomocí elementu Prodejní formulář na stránku vaší cesty zákazníka (mělo by se jednat o objednávkovou stránku, nebo o prodejní stránku).
Tímto je nastavení hotovo. Nyní zkontrolujte proces počítání vyplněním objednávkového formuláře v anonymním okně prohlížeče. Objednávku dokončete.
Nyní byste měli ve statistice vidět započítanou částku prodeje.