Cesta zákazníka - jak měřit prodeje
Abyste věděli, jak si v prodeji stojíte a jak dobře vaše Cesta zákazníka funguje, nebo naopak kde se návštěvníci ztrácí, umí Mioweb počítat a zobrazovat nejen počty návštěvníků, ale i celkové hodnoty prodejů. Vše, co k této funkci potřebujete, je mít propojený váš Mioweb s fakturační aplikací FAPI nebo SimpleShop.
Podporované fakturační nástroje
Tato funkce je podporovaná pouze pro fakturační nástroje FAPI a SimpleShop. O přidání dalších aplikací vás budeme informovat na této stránce.
Jak nastavit měření prodejů v Cestě zákazníka
- Ověřte, zda máte Mioweb propojený s fakturačním nástrojem (Propojení s FAPI, Propojení se SimpleShopem),
- v nastavení Cesty zákazníka v sekci "Nastavení statistik" zapněte možnost "Zobrazovat tržby ve statistikách", a vyberte, který fakturační systém se má používat a případně vyberte upsellový a miniupsellový produkt.
- vytvořte ve vašem fakturačním nástroji prodejní formulář,
- jako děkovací stránku nastavte v nastavení prodejního formuláře stránku z vaší Cesty zákazníka
- formulář vložte pomocí elementu Prodejní formulář na stránku vaší Cesty zákazníka.
Pozor!
Měření prodejů Upsellů a Miniupsellů lze provádět pouze v případě, že používáte fakturační nástroj FAPI. Pro fakturační nástroj SimpleShop není měření Upsellů a Miniupsellů podporováno.
Nastavte atribut
U obou systémů je potřeba mít nastavenou jako děkovací stránku jednu ze stránek Cesty zákazníka a zároveň v URL musí být speciální atribut s informací o objednávce.
?id_objednavky={id}
, která se vkládá za URL adresu děkovací stránky v nastavení formuláře.
FAPI
SimpleShop
Tímto je nastavení hotovo. Nyní zkontrolujte proces počítání vyplněním objednávkového formuláře v anonymním okně prohlížeče. Objednávku dokončete. Následně byste měli ve statistice vidět započítanou částku prodeje.