Propojení Miowebu s platební bránou Comgate

Platební brána Comgate je jedním z řešení pro přijímání online plateb. Comgate není součástí Miowebu a proto je potřeba si založit vlastní účet u této služby a hradit náklady spojené s provozem dle ceníku služby Comgate.

UPOZORNĚNÍ

Comgate lze s Miowebem propojit pouze v případě, že Váš web obsahuje modul Prodej (dříve e‑shop). Pokud tento modul web neobsahuje, v propojení aplikací se Comgate nezobrazí a je potřeba změnit tarif webu, nebo použít pro fakturaci službu FAPI.

Založení účtu u Comgate a získání údajů k propojení

Jako první krok je potřeba založit si účet u Comgate. Postup a pokyny pro založení účtu naleznete přímo na stránkách Comgate.

Jakmile budete mít účet založený, obdržíte od Comgate údaje pro propojení s dalšími aplikacemi. Pro propojení Miowebu a Comgate potřebujete tyto údaje:

  • ID Obchodníka
  • API heslo

Tyto údaje získáte dle nápovědy níže.

Nastavení obchodu v Comgate

K získání svého ID Obchodníka a API hesla, se musíte přihlásit ke svému Comgate účtu. Zde klikněte na záložku Integrace a v Nastavení obchodu klikněte na Propojení aplikací. Poté klikněte na modré tlačítko + Přidat.


Zobrazí se nastavení Upravit propojení obchodu. Zde si zkopírujete API heslo a dále je potřeba doplnit URL adresy pro stavy objednávek a předání výsledku platby.


Nastavení URL adres obchodu

  • Do polí URL zaplacený, URL zrušený a URL nevyřízený vložte UPRAVENOU adresu (viz žlutý box níže).

https://NÁZEV VAŠÍ DOMÉNY/wp-json/comgate/return/${refId}

  • Do URL pro předání výsledku platby vložte hodnotu

https://NÁZEV VAŠÍ DOMÉNY/wp-json/comgate/notify

INFO PRO ÚPRAVU URL ADRESY

V hodnotě pro URL adresu nahraďte část "NÁZEV VAŠÍ DOMÉNY" adresou svého webu, tedy vložte např. www.nazevdomeny.cz

Příklad

Máte-li doménu www.obchod.cz, do pole URL zaplacený, URL zrušený a URL nevyřízený vložíte hodnoty https://www.obchod.cz/wp-json/comgate/return/${refId}

URL pro předání výsledku platby nastavíte na https://www.obchod.cz/wp-json/comgate/notify.

POZOR

Při úpravě adresy dejte pozor, abyste nesmazali jiné části, jinak propojení nebude fungovat správně!


Identifikátor obchodníka (ID obchodníka)

Po uložení výše uvedeného nastavení se zobrazí informace v zeleném rámečku, že Propojení obchodu bylo uloženo. Nyní také vidíte svůj Identifikátor propojení obchodu, což je Vaše ID Obchodníka, které potřebujete vložit do Miowebu.

TIP

Pokud jste si zapomněli zkopírovat API heslo, klikněte na symbol očička vlevo, kterým se dostanete na detail propojení obchodu, kde si heslo můžete znovu zkopírovat.

Přes symbol tužky můžete nastavení upravit a přes symbol koše propojení zcela odstraníte.

Propojení Miowebu a Comgate

Nyní máte všechny potřebné hodnoty a nastavení a můžete tak Mioweb s Comgate propojit. Přejděte do Nastavení > Propojení aplikací.

V zobrazených možnostech vyberte Comgate.

Po kliknutí na Comgate se zobrazí okno pro zadání ID Obchodníka a API hesla, a nastavení zda má být Comgate v ostrém nebo testovacím režimu. Zároveň vidíte, že aktuální stav je Nepřipojeno.

Do uvedených polí vyplňte údaje, které jste získali v Comgate a klikněte na modré tlačítko Uložit.


Nastavení povolené IP adresy

Po uložení propojení s Comgate se zobrazí upozornění v červeném rámečku s informací, že se propojení nezdařilo z důvodu nenastavené IP adresy v platební bráně.

Zkopírujte si IP adresu uvednou v červeném ráměčku a vraťte se zpět do uživatelského účtu Comgate do nastavení Propojení obchodu a klikněte na symbol tužky.

Do pole Povolené IP adresy vložte vaši IP adresu a klikněte na modré tlačítko Uložit. Poté se vraťte zpět do Miowebu.


V Miowebu ve stejném okně s chybovým hlášením znovu klikněte na tlačítko Uložit.

Pokud jste hodnoty zkopírovali správně a správně nastavili Povolené IP adresy v Comgate, uvidíte v Miowebu po uložení logo Comgate barevně a v pravém horním rohu budete mít zelenou fajfku. V případě, že se tak nestane, nejsou klíče správné a je potřeba propojení opakovat podle výše uvedeného postupu. 

Nastavení platební brány Comgate v prodejním formuláři

Platební brána Comgate se v prodejním formuláři Miowebu zobrazuje automaticky a není potřeba ji nijak více nastavovat. Výjimkou jsou případy, kdy se rozhodnete ve formuláři přesně definovat způsoby platby, které je možné pro daný formulář použít. V takovém případě nastavte povolené způsoby plateb podle nápovědy pro Jak vytvořit prodejní formulář.

Nastavení platební brány Comgate v e-shopu

V e-shopu je potřeba nastavit povolené způsoby platby zvlášť v sekci Prodej > Způsoby platby. Zde vytvoříte nový způsob platby pomocí platební brány Comgate. Jak na to je popsáno v nápovědě Způsoby platby v e-shopu.

Pomohla vám tato nápověda? Děkujeme za vaše hodnocení :-) Ouuu, stala se nějaká chyba při odesílání hodnocení. Zkuste nás prosím ohodnotit později.

Potřebujete pomoct? Kontaktujte nás Kontaktujte nás