Návod na vytvoření kampaně na webu

Funkce kampaní využijete všude tam, kde chcete lidem poskytovat zajímavý obsah, ale zároveň nechcete, aby byl veřejně viditelný na webu. Jsou skvělou volbou pro zpřístupnění videí, e-booků a dalších materiálů výměnou za kontakt, následné budování důvěry díky postupnému odemykání dalšího obsahu, až po závěrečný prodej vašeho produktu včetně časově omezených nabídek.

Kampaň využijte také v případě, že prodáváte vlastní online kurz. Abyste lidem před vstupem do kurzu poskytli co nejvíce informací a přiblížili jim všechny výhody a přínosy, můžeme k tomu využít právě kampaň. 

Zde před samotným prodejem poskytnete návštěvníkovi  obsah zdarma (např. několik videí, která uvolňujete v určitých časových intervalech). Klientům postupně předáte hodnotné informace a sdělíte, co jim kurz přinese. Postupnými kroky je tedy vedete až k prodejní stránce.

tip

Ve spojení s kampaněmi se typicky používá element formulář, díky kterému si můžete návštěvníkům webu říci o kontakt a na základě toho je přesměrovat na obsahovou stránku kampaně.

Jak kampaně obecně fungují

  • Každá kampaň obsahuje jednu tzv. vstupní stránku a jednu (nebo více) obsahových stránek.
  • Vstupní stránka je vždy veřejně dohledatelná a zpravidla obsahuje webový formulář, s pomocí kterého se uživatelé do kampaně registrují. Na vstupní stránku je směrována případná reklama.
  • Vstupní formulář musí mít jako děkovnou stránku nastavený odkaz na první stránku s obsahem zdarma (v tomto odkazu musí být obsažen parametr setuser, který obsahuje přístupový kód). 
  • Návštěvník na vstupní stránce vyplní formulář (předá kontakt) a je přesměrován na první stránku s obsahem zdarma. Pokud se do kampaně registruje poprvé, nebo předchozí přístup do kampaně již vypršel, do cookies souborů se mu zapíše datum a čas vstupu do kampaně. Pokud by v URL adrese děkovné stránky parametr setuser nebyl, byl by návštěvník přesměrován zpět na vstupní stránku.
  • Na základě uloženého data a času můžete v rámci kampaní pracovat s nejrůznějšími časově omezenými nabídkamiodpočty apod.
  • Pokud se neregistrovaný návštěvník pokusí dostat na obsahovou stránku kampaně bez atributu setuser, je automaticky přesměrován na vstupní stránku kampaně.
  • Přístupový kód si volíte ve správě kampaně a doporučuje se pro každou kampaň používat vlastní kód.
  • Pro vstup do kampaně a následné zobrazení obsahu je potřeba využívat stejné zařízení. Informace o tom, zda je návštěvník registrovaný, či nikoliv,  se ukládá do cookies souborů, které jsou uloženy v daném prohlížeči konkrétního zařízení. Tyto soubory nejsou vázány na e-mail návštěvníka.

Vytvoření kampaně

Přejděte do Nastavení > Kampaně.

Klikněte na tlačítko Přidat kampaň.

Vyplňte název kampaně a potvrďte tlačítkem Uložit.

Nastavení kampaně se skládá ze dvou částí - Stránky kampaně a Nastavení.

Stránky kampaně

Na záložce Stránky kampaně vyberte vstupní stránku a první stránku s obsahem zdarma. Tyto stránky je potřeba mít již předem vytvořené. Pro přidání další obsahové stránky klikněte na tlačítko Přidat stránku.

Nastavení

Na této záložce můžete změnit:

  • Název kampaně - slouží pouze pro interní orientaci
  • Přístupový kód - bude využíván v parametru "setuser"
  • Délku platnosti přístupu - po vypršení se zneplatní přístup pro uživatele
  • Přesměrování ze vstupní stránky - můžete se rozhodnout, zda bude registrovaný uživatel automaticky ze vstupní stránky přesměrován na první stránku s obsahem zdarma

Evergreen mód - pokud je u kampaně aktivní, znamená to, že každému novému návštěvníkovi, který se registruje, budou zpřístupněny pouze ty stránky, na které ho přímo odkážete (za použití výše nastaveného přístupového kódu v URL). Můžete tak stránky kampaně zpřístupňovat postupně například pomocí e-mailové kampaně s e-maily odkazujícími na jednotlivé stránky. Pokud je evergreen mód aktivní, deaktivuje se nastavení data zveřejnění u všech stránek kampaně.

Funkčnost kampaně

Pro správnou funkčnost kampaně je potřeba, aby se návštěvník  registroval přes vstupní formulář a byl odkázán na URL adresu první stránky s obsahem zdarma, která obsahuje parametr setuser. Díky tomuto parametru se návštěvníkovi do cookies zapíše datum a čas vstupu do kampaně a stává se z něj registrovaný návštěvník (pouze na tomto jednom zařízení).

Parametr setuser se využívá pouze v odkazu na děkovnou stránku vstupního formuláře. V rámci dalších odkazů v kampani tento parametr, pokud nemáte aktivní evergreen mód, nepoužívejte (systém již podle cookie souborů dokáže identifikovat, že návštěvník se již do kampaně registroval).

URL adresu první stránky s obsahem zdarma, včetně parametru setuser, získáte tak, že změny v kampani uložíte a aktualizujete stránku. Pod všemi obsahovými stránkami nyní uvidíte potřebnou URL adresu včetně atributu setuser.

pozor

Pokud lidem zašlete URL adresu obsahové stránky kampaně standardně zkopírovanou z adresního řádku internetového prohlížeče, tak se na ni, pokud ještě nejsou v kampani registrováni, nedostanou. Místo toho budou přesměrováni na vstupní stránku kampaně.

tip

Pokud chcete, aby se na stránku návštěvník dostal i bez nutnosti registrace, pošlete mu odkaz na konkrétní obsahovou stránku s parametrem setuser. Po jejím prokliknutí se ze návštěvník stává registrovaný uživatel i bez nutnosti vyplnění vstupního formuláře.

doporučení

Než kampaň spustíte a začněte do ní přivádět první uživatele, vše si důkladně otestujte sami na sobě. Využijte k tomu anonymní okno prohlížeče, díky kterému nasimulujete situaci, kdy na svém webu budete jako nový uživatel.

Pomohla vám tato nápověda? Děkujeme za vaše hodnocení :-) Ouuu, stala se nějaká chyba při odesílání hodnocení. Zkuste nás prosím ohodnotit později.

Potřebujete pomoct? Kontaktujte nás Kontaktujte nás