Nejčastější otázky k Mioweb 3.1

S vydáním nové aktualizace Mioweb 3.1 přišlo několik zásadních změn, na které se uživatelé opakovaně ptají. Ty nejčastější otázky a odpovědi na ně proto přinášíme přehledně na této stránce. 

Kde najdu informace, co se v Miowebu 3.1 změnilo?

Podrobné informace jsme posílali e-mailem, zmínili v Mioweb poradně na Facebooku a také na našem blogu. Níže jsou přímo odkazy na jednotlivé díly. Další informace pak naleznete na této stránce v dalších otázkách a odpovědích.

Články a videa na blogu:

Seznam změn v jednotlivých aktualizacích

Ve WordPressu nevidím e-shop, členské sekce a uživatele

Ano, to je v pořádku. Smyslem a cílem aktualizace Mioweb 3.1 bylo přesunout maximum možných nastavení přímo do editoru Mioweb a to proto, aby se uživatelé nemuseli seznamovat s více různými prostředími a mohli vše upravovat pouze na jednom místě. Ve WordPressu tak zůstalo naprosté minimum. 
Členské sekce, správu uživatelů (členů), e-shop (nově Prodej), objednávky a mnoho dalších nastavení nově naleznete přímo v Miowebu v Nastavení (ozubené kolečko) v horní liště.

Kde upravím členství členovi nebo kde vytvořím nového? 

Přidání nebo úpravu člena do členské sekce provedete v Miowebu > Nastavení > Členské sekce > Seznam členů, viz nápověda  Jak na webu vytvořit dalšího uživatele/správce.

Jak členovi vygenerovat nové heslo?

Nové heslo si každý uživatel vygeneruje sám pod jakýmkoliv přihlašovacím formulářem do členské sekce. Ve WordPressu se vytváří pouze jeden přístup bez ohledu na to, kolik členských sekcí na webu máte a do které z nich má uživatel přístup. 

Stačí tedy jednoduše uživatele odkázat na libovolnou přihlašovací stránku (ideálně tu, která následně vede na přihlášení do čl. sekce, do které se uživatel pokouší přihlásit), na které klikne na odkaz Zapomněli jste heslo. Poté zadá svoji e-mailovou adresu, kterou uvedl při nákupu nebo registraci do členské sekce, a potvrdí tlačítkem Získat nové heslo. Systém následně uživateli automaticky odešle odkaz na vytvoření nového hesla na zadanou e-mailovou adresu. Tento postup můžete případně provést za uživatele vy bez nutnosti přihlašovat se do administrace webu.

TIP

Doporučujeme připravit si předem e-mailovou odpověď nebo nápovědu s postupem pro uživatele, jak nové heslo získá. Při opakovaném dotazu od více uživatelů lze snadno tuto odpověď kopírovat a přeposílat, čímž si ušetříte mnoho času a práce. Jako inspiraci můžete použít naši nápovědu Nepřišly/nefungují mi přístupy do webu.

Pokud uživatel výše uvedený postup nezvládne, můžete mu nastavit vlastní heslo ručně přímo v administraci webu - Nastavení > Členské sekce > Seznam členů > vyhledáte člena a kliknete na jeho jméno > kolonka Nastavit heslo > klikněte na tlačítko Nastavit nové heslo > zadejte vlastní heslo nebo klikněte na Generovat heslo (systém vám navrhne bezpečné heslo) > potvrďte tlačítkem Uložit. 

Ručně vytvořené heslo je následně potřeba sdělit uživateli ve vaší komunikaci.

Bude možné něco nastavovat ve WordPressu?

Nastavení, které bylo z WordPressu odebráno, již vracet nebudeme. Smyslem je, aby maximum věcí bylo možné nastavit přímo v Miowebu. Ve WordPressu tak prozatím zůstávají pouze pluginy, blogové články a pár dalších nastavení. Některé z nich v budoucnu pravděpodobně také přesuneme do Miowebu.

Jsou v Miowebu 3.1 opakované platby?

V Miowebu 3.1 zatím (ke dni 25.4.2021) opakované platby naprogramovány nejsou. S jejich doplněním ale rozhodně počítáme. Považujeme je za velmi důležité. Sledujte stránku s aktualizacemi, na které Vás o přidání této funkce budeme informovat.

Jaké platební brány lze připojit k Miowebu?

V tuto chvíli lze připojit platební brány GoPay a Stripe. U každé platební brány si uživatel musí zřídit svůj vlastní účet v rámci kterého následně hradí provozovateli platební brány poplatky za její využívání. 

Plánujete přidat jiné platební brány?

Ano, máme v plánu přidat možnost napojení na další platební brány. Tomuto tématu se budeme věnovat v příštím roce, kdy Vás přizveme ke spolupráci. Sledujte svoji e-mailovou schránku a skupinu Mioweb poradna na Facebooku.

Plánujete napojení na banky?

Ano, máme v plánu přímo napojení na banky. Tomuto tématu se budeme věnovat v příštím roce, kdy Vás přizveme ke spolupráci. Sledujte svoji e-mailovou schránku a skupinu Mioweb poradna na Facebooku.

Uživatelům nechodí e-maily s přístupy do členské sekce

Toto je s velkou pravděpodobností způsobeno nesprávným nastavením Vašeho webu. Ve výchozím nastavení se pro odesílání e-mailů z webu používá jednoduchá funkce WordPressu, která ve své jednoduchosti bohužel ztrácí na spolehlivosti. Je to obecně známý problém. Dalším důvodem pak je nastavená administrátorská freemailová adresa (@seznam.cz, @gmail.com, apod.) v nastavení webu. Zde musí být adresa doménová, tedy např. info@vasedomenawebu.cz.
Námi doporučované řešení pro vyřešení této situace je nastavení vlastního SMTP, kde se následně pro odesílání e-mailů používají e-mailové servery, které jsou výrazně spolehlivější. Návod na nastavení SMTP naleznete zde.

Je v Miowebu cookie lišta splňující požadavky platné od 1. 1. 2022?

Ano, nová cookies lišta je součástí Mioweb 3.1. Jak ji správně nastavit jsme pro Vás připravili v nápovědě Jak nastavit cookie lištu na webu a Element Nastavení cookies.

POZOR

Nová cookies lišta je dostupná pouze v aktualizaci Mioweb 3.1. Pro verze Mioweb 3.0 a Mioweb 2.0 nová cookies lišta dostupná nebude, tyto verze již nejsou a nebudou podporovány!

TIP

Pokud si na svém webu přejete mít jinou cookies lištu, která bude obsahovat vaše specifické požadavky, je možné si vyhledat nebo naprogramovat vlastní plugin do WordPressu a doplnit tak lištu, která bude přesně odpovídat vašim představám. 

Jaké jsou požadavky na nastavení hostingu?

V případě, že máte web hostovaný u Miowebu, pak se Vás tento bod netýká. Pokud však svůj web máte na vlastním hostingu u svého poskytovatele hostingových služeb, pak je potřeba před aktualizací zajistit níže uvedené nastavení. 
Nevíte kde máte hostovaný svůj web? Zde je návod, jak to zjistit - Jak zjistím kde mám hosting?

Požadavky na nastavení hostingu u vlastního poskytovatele hostingových služeb

  • PHP 7.4 (přesně tuto verzi)
  • Databáze MySQL 8.0 a novější nebo MariaDB 10.2.7 a novější
  • WordPress 5.8.2
  • Mioweb 3.0.23.0

POZOR

Bez výše uvedeného nastavení na Vašem hostingu / webu nebude možné aktualizaci na Mioweb 3.1 provést!

Potřebuji externí fakturační systém (např. FAPI / SimpleShop) když používám Mioweb 3.1?

Na tuto otázku nelze jednoznačně z naší strany odpovědět. Záleží především na vás a vašich potřebách. Mioweb si neklade za cíl být fakturační aplikací, ale prodejní aplikací. To znamená, že některé funkce, na které jste zvyklí z různých fakturačních systémů, v Miowebu zkrátka nenajdete. Typicky jde například o funkci ručního vystavení faktury danému klientovi, zpětné úpravy faktury apod. 

Mioweb tedy obsahuje pouze funkce, které jsou nezbytné pro realizaci samotného prodeje a jeho maximální automatizaci. S velkou pravděpodobností však nikdy nebude plnohodnotnou náhradou za fakturační systém.  

Co Mioweb 3.1 umí bez externího fakturačního systému
(aktualizováno pro verzi Mioweb 3.1.5.1)

  • prodej služeb, fyzických a elektronických produktů e-shopovým způsobem
  • prodej služeb, fyzických a elektronických produktů pomocí vlastních prodejních formulářů
  • automatické vytvoření členství do členské sekce po úhradě objednávky
  • automatické odeslání elektronického produktu (např. e-book, checklist) po úhradě objednávky
  • platbu převodem na účet bez automatického označení objednávky jako uhrazené po přijetí platby (objednávku je potřeba označit jako uhrazenou ručně v administraci e-shopu)
  • platbu přes platební brány GoPay a Stripe - objednávka je automaticky označena jako uhrazená
  • odeslání e-mailů o stavu objednávky (přijetí, uhrazení, zpracování...)
  • vyhledávání a filtrování objednávek podle stavu, čísla, zákazníka
  • základní statistiky prodejů
  • export faktur do univerzálního XML

Je v plánu funkce vylepšit a přidat nové?

Ano, vylepšení a přidání nových funkcí máme již zařazené v plánu vývoje a postupně je v průběhu roku budeme přidávat. Další aktualizace tak přinesou další nové možnosti. Seznam nových funkcí vždy uvádíme na stránce mioweb.cz/aktualizace.

Pokud ale potřebujete už nyní pro svůj projekt funkce, které nejsou zmíněné výše, pak je potřeba využít některý z externích fakturačních nástrojů. 

Pomohla vám tato nápověda? Děkujeme za vaše hodnocení :-) Ouuu, stala se nějaká chyba při odesílání hodnocení. Zkuste nás prosím ohodnotit později.

Potřebujete pomoct? Kontaktujte nás Kontaktujte nás