Nejčastější otázky k Mioweb 3.1
S vydáním nové aktualizace Mioweb 3.1 přišlo několik zásadních změn, na které se uživatelé opakovaně ptají. Ty nejčastější otázky a odpovědi na ně proto přinášíme přehledně na této stránce.
Kde najdu informace, co se v Miowebu 3.1 změnilo?
Podrobné informace jsme posílali e-mailem, zmínili v Mioweb poradně na Facebooku a také na našem blogu. Níže jsou přímo odkazy na jednotlivé díly. Další informace pak naleznete na této stránce v dalších otázkách a odpovědích.
Články a videa na blogu:
- Nový Mioweb 3.1
- Odpovídáme na otázky k Miowebu 3.1 (1. část) – Mioweb radí (15. díl)
- Odpovídáme na otázky k Miowebu 3.1 (2. část) – Mioweb radí (16. díl)
- Odpovídáme na otázky k Miowebu 3.1 (3. část) – Mioweb radí (17. díl)
- Důležité (nejen) prosincové novinky
Seznam změn v jednotlivých aktualizacích
Ve WordPressu nevidím e-shop, členské sekce a uživatele
Kde upravím členství členovi nebo kde vytvořím nového?
Jak členovi vygenerovat nové heslo?
Nové heslo si každý uživatel vygeneruje sám pod jakýmkoliv přihlašovacím formulářem do členské sekce. Ve WordPressu se vytváří pouze jeden přístup bez ohledu na to, kolik členských sekcí na webu máte a do které z nich má uživatel přístup.
Stačí tedy jednoduše uživatele odkázat na libovolnou přihlašovací stránku (ideálně tu, která následně vede na přihlášení do čl. sekce, do které se uživatel pokouší přihlásit), na které klikne na odkaz Zapomněli jste heslo. Poté zadá svoji e-mailovou adresu, kterou uvedl při nákupu nebo registraci do členské sekce, a potvrdí tlačítkem Získat nové heslo. Systém následně uživateli automaticky odešle odkaz na vytvoření nového hesla na zadanou e-mailovou adresu. Tento postup můžete případně provést za uživatele vy bez nutnosti přihlašovat se do administrace webu.
TIP
Doporučujeme připravit si předem e-mailovou odpověď nebo nápovědu s postupem pro uživatele, jak nové heslo získá. Při opakovaném dotazu od více uživatelů lze snadno tuto odpověď kopírovat a přeposílat, čímž si ušetříte mnoho času a práce. Jako inspiraci můžete použít naši nápovědu Nepřišly/nefungují mi přístupy do webu.
Pokud uživatel výše uvedený postup nezvládne, můžete mu nastavit vlastní heslo ručně přímo v administraci webu - Nastavení > Členské sekce > Seznam členů > vyhledáte člena a kliknete na jeho jméno > kolonka Nastavit heslo > klikněte na tlačítko Nastavit nové heslo > zadejte vlastní heslo nebo klikněte na Generovat heslo (systém vám navrhne bezpečné heslo) > potvrďte tlačítkem Uložit.
Ručně vytvořené heslo je následně potřeba sdělit uživateli ve vaší komunikaci.
Bude možné něco nastavovat ve WordPressu?
Nastavení, které bylo z WordPressu odebráno, již vracet nebudeme. Smyslem je, aby maximum věcí bylo možné nastavit přímo v Miowebu. Ve WordPressu tak prozatím zůstávají pouze pluginy, blogové články a pár dalších nastavení. Některé z nich v budoucnu pravděpodobně také přesuneme do Miowebu.
Jsou v Miowebu 3.1 opakované platby?
Jaké platební brány lze připojit k Miowebu?
V tuto chvíli lze připojit platební brány GoPay, Stripe a ThePay. U každé platební brány si uživatel musí zřídit svůj vlastní účet v rámci kterého následně hradí provozovateli platební brány poplatky za její využívání.
- Návod na propojení Miowebu s platební bránou GoPay
- Návod na propojení Miowebu s platební bránou Stripe
- Návod na propojení Miowebu s platební bránou ThePay
- Návod na propojení Miowebu s platební bránou Comgate
Plánujete přidat jiné platební brány?
Plánujete napojení na banky?
Ano, máme v plánu přímo napojení na banky. Tomuto tématu se budeme věnovat v příštím roce, kdy Vás přizveme ke spolupráci. Sledujte svoji e-mailovou schránku a skupinu Mioweb poradna na Facebooku.
Uživatelům nechodí e-maily s přístupy do členské sekce
Je v Miowebu cookie lišta splňující požadavky platné od 1. 1. 2022?
POZOR
Nová cookies lišta je dostupná pouze v aktualizaci Mioweb 3.1. Pro verze Mioweb 3.0 a Mioweb 2.0 nová cookies lišta dostupná nebude, tyto verze již nejsou a nebudou podporovány!
TIP
Pokud si na svém webu přejete mít jinou cookies lištu, která bude obsahovat vaše specifické požadavky, je možné si vyhledat nebo naprogramovat vlastní plugin do WordPressu a doplnit tak lištu, která bude přesně odpovídat vašim představám.
Jaké jsou požadavky na nastavení hostingu?
Požadavky na nastavení hostingu u vlastního poskytovatele hostingových služeb
- PHP 8.1 (přesně tuto verzi)
- Databáze MySQL 8.0 a novější nebo MariaDB 10.2.7 a novější
- WordPress 6.3.
- Mioweb 3.1.14.0
POZOR
Bez výše uvedeného nastavení na Vašem hostingu / webu nebude možné aktualizaci na Mioweb 3.1 provést!
Potřebuji externí fakturační systém (např. FAPI / SimpleShop) když používám Mioweb 3.1?
Na tuto otázku nelze jednoznačně z naší strany odpovědět. Záleží především na vás a vašich potřebách. Mioweb si neklade za cíl být fakturační aplikací, ale prodejní aplikací. To znamená, že některé funkce, na které jste zvyklí z různých fakturačních systémů, v Miowebu zkrátka nenajdete. Typicky jde například o funkci ručního vystavení faktury danému klientovi, zpětné úpravy faktury apod.
Mioweb tedy obsahuje pouze funkce, které jsou nezbytné pro realizaci samotného prodeje a jeho maximální automatizaci. S velkou pravděpodobností však nikdy nebude plnohodnotnou náhradou za fakturační systém.
Podrobný popis funkcí najdete v nápovědě Co umí prodejní modul Mioweb.